• Zaro

    I väntan på besked om avbruten graviditet - någon som har erfarenhet?

    Vad fruktansvärt ledsamt. Känner så med dig. Måste vara riktigt svårt. Är du hemma nu? Vet du ungefär när du får besked?
    Mitt vatten gick vecka 19 och då sa de att jag skulle förbereda mig på abort med tillstånd från socialstyrelsen. De trodde allt möjligt, bla att bebisen var sjuk. Det var två tuffa veckor hemma utan en samtalskontakt, däremot tog vi själva kontakt med en präst. I mitt fall gick det bra ändå, bebisen föddes prematurt men är helt frisk idag.

  • Zaro
    nyponrosen91 skrev 2024-10-17 09:58:44 följande:
    Ja precis, jag är hemma nu fram till vi får beskedet imorgon och förmodligen längre om de hittar något. Det måste varit väldigt jobbigt för er, men vad fint att det gick bra tillslut. Vilken vecka föddes bebisen i sedan?
    Vad bra att det närmar sig besked så ni slipper ovissheten. Jag hoppas på det bästa men oavsett har ni en tuff situation. Hoppas ni stöttar varandra bra.
    Vi hade nog maximal tur, vi blev noga övervakade, blev inlagda och fick mediciner och bebisen föddes i v 34. Inte spontant utan för att moderkakan höll på att lossna.
  • Zaro

    Ojojoj. Men har ni pratat om en slags planering? Uppföljning? Kurator? Sjukskrivning? Kan ju finnas chans till ett lyckligt slut, eller vad säger de?

Svar på tråden I väntan på besked om avbruten graviditet - någon som har erfarenhet?