P-piller, ålder, klimakteriet.
Jag har sedan ungefär 1 års tid använd mig av sk mellanpiller och därmed så försvann min mens. Ibland har jag dock med några månader emellan haft sparsamma blödningar. Sist var någon gång juli/augusti.
Sen jag fick min yngsta dotter som idag är 17 år så har jag haft riklig mens till skillnad från tidigare. Har tidigare använt mini-piller och när det gällde mensen så var det ingen som helst skillnad om jag var utan piller eller inte. Var en period som jag inte använde mig utav något då jag ansåg mig inte behöva pga ingen partner:
Så iaf nu då så provade jag dessa och det är givetvis skönt att slippa mens men i och med min nuvarande ålder så undrar jag hur jag ska kunna veta om jag fortfarande egentligen har mens? Om jag fortfarande är fertil om jag nu skulle få för mig att sluta med dessa? Hur min kropp reagerar?
Någon som slutat med någon slags p-piller när ni vart närmare 45 år. Hur reagerade er kropp? Blev det som tidigare eller hade ni tex gått in i klimakteriet utan att ha vetat om det?