Inlägg från: Anonym (Annapanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annapanna)

Män som hör av sig 10-20 år senare och ångrar sig?

Jag har råkat ut för följande scenario 5 ggr totalt och börjar se ett mönster hos många män. Det handlar om män jag dejtat lite smått för ett gäng år sedan, och med ett gäng syftar jag på över ett decennium sedan och där det inte ledde till ett förhållande av diverse anledningar. 

Senaste mannen hörde av sig nu i dagarna på Messenger och ville ha kontakt med mig igen. Han menade att vi behöver träffas för att han absolut inte kan släppa tanken på mig och att han ofta har tänkt på mig och att han var en idiot som inte haffade mig. Jag var rolig, intelligent, härlig att hänga med, den bästa han hade haft sex med, etc. (Han vet om att jag i dagsläget har både man och tre barn, så jag förstår inte ens varför han hörde av sig och skrev detta.) 

I vilket fall som helst är det långt ifrån första gången detta inträffar och jag ser mönstret av ensamma män som tidigare dejtat runt en del och nu, efter 40, ännu inte är stadgade. Själv är jag 45, men männen ifråga har varit runt min egen ålder eller några år yngre eftersom det är i det åldersspannet jag dejtat tidigare. 

Det kan knappast vara jag som råkar ut för detta, tror snarare att det är rätt vanligt men män som gör såhär. Så, ni som är män får gärna förklara varför ni gör såhär.

Personligen tycker jag att det är så desperat att jag blir beklämd å hans vägnar och försöker ändå svara snällt och hjälpsamt, dock bestämt med att det inte är läge för den typen av konversation med någon som är upptagen. 

• Svar på tråden Män som hör av sig 10-20 år senare och ångrar sig?
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (Mx) skrev 2024-10-13 09:19:25 följande:

Jag har haft 2 damer som har hört av sig många år senare. Skrivit på messenger och kollat läget. Men jag har förhållande och när dom fått veta det så har dom inte skrivit mer såklart.

Att höra av sig är en sak, men att som dessa män gjort mot mig en annan. Eller har dessa kvinnor kommit med en massa kärleksförklaringar och dylikt? 
Svar på tråden Män som hör av sig 10-20 år senare och ångrar sig?