Gravid med sladdis 35 år
Hej alla.
Skulle verkligen vilja ha råd och tips.
Har länge längtat efter att skaffa barn nr 3. Vi har två barn sen tidigare som är 10 och 12 år. Senaste halvåret har jag känt att det är försent att skaffa en till med tanke på att barnen är så stora och självständiga nu. Plus att min man inte vill ha fler och inte velat försöka. Jag hade helt enkelt börjat inse att det blir inte fler. Men varje månad mensen kom så har jag blivit ledsen för hoppet fanns där ändå.
Nu till mitt dilemma. Jag plussade för en vecka sen och jag är i total chock och panik då detta inte var planerat. Jag som längtat efter en liten, vet inte hur jag ska göra längre. Jag bara gråter och gråter. Någon mer som fått dessa känslor? Jag står mellan valet och kvalet men samtidigt vet jag att jag aldrig skulle klara av att göra en abort. Är det gravidhormoner som skapar denna osäkerhet och känsla?
Jag känner oerhört oro över hur man ska orka med tonårstiden och bebistiden samtidigt. Jag känner mig även för gammal (vet att många skaffar sina första barn vid denna ålder), men att börja om med vakna nätter, blöjbyten m.m när man har två självständiga barn. Kommer man räcka till??