Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

Bråk om tandborstning VARJE dag

Säg till dem på skarpen med arga rösten och att du aldrig mer kommer att ha den här diskussionen. 

Dina tänder är viktiga för hela din hälsa, utan tandborstning kan du få hål i tänderna, tandlossning och tappa dina tänder. Det är otroligt smärtsamt att få onda tänder och ett rejält problem att tappa tänder. Dessutom kommer ni stinka och ingen kommer vilja vara nära eller vän med er om ni stinker av dålig andedräkt. Tror du att du borstar tänderna för min skull???! Jag bryr mig inte! Ni borstar för eran egen, kostnaden för att laga tänder som vuxen är enorm och problemen ni börjar nu kommer att visa sig när ni är äldre. Att inte borsta tänderna är det dummaste ni kan göra. Nu vill jag aldrig mer höra tjat om detta, får jag höra det en gång till så tar jag dig till tandläkaren så får dem läxa upp dig om hur pinsamt illa ni beter er!!! 

Det är vad jag hade sagt.

• Anonym (Usch)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-13 08:22:52 följande:

Säg till dem på skarpen med arga rösten och att du aldrig mer kommer att ha den här diskussionen. 

Dina tänder är viktiga för hela din hälsa, utan tandborstning kan du få hål i tänderna, tandlossning och tappa dina tänder. Det är otroligt smärtsamt att få onda tänder och ett rejält problem att tappa tänder. Dessutom kommer ni stinka och ingen kommer vilja vara nära eller vän med er om ni stinker av dålig andedräkt. Tror du att du borstar tänderna för min skull???! Jag bryr mig inte! Ni borstar för eran egen, kostnaden för att laga tänder som vuxen är enorm och problemen ni börjar nu kommer att visa sig när ni är äldre. Att inte borsta tänderna är det dummaste ni kan göra. Nu vill jag aldrig mer höra tjat om detta, får jag höra det en gång till så tar jag dig till tandläkaren så får dem läxa upp dig om hur pinsamt illa ni beter er!!! 

Det är vad jag hade sagt.

Sen kan jag säga att det hade varit totalförbud på varje saft, bulle,.godsak eller rent socker. Med anledningen att du kan få börja äta sånt här igen när du slutat gnälla och bråka om tandborstningen. 
  • Anonym (Usch)

Hur uppfostrar man ett barn till att inte lyssna på vad man säger? Jag undrar seriöst, min son skulle snabbt och rask göra vad jag säger till om, om jag ber honom. Han kanske tjatar ibland men om jag ger honom seriösa minen så skärper han sig. 

Jag är inte sträng, har alltid fostrat med kärlek. Men han vet ju att det är jag som är mamma och vill hans bästa. Det känns som en rejält dålig utgångspunkt för tonåren om de redan inte lyssnar. Jag hoppas att det löser sig TS, tycker det låter fruktansvärt jobbigt. 

Svar på tråden Bråk om tandborstning VARJE dag