• Anonym (A)

Vad räknas som otrohet?

När är en otrogen? Räknas chattande med sexuella inslag som otrohet? Eller är man otrogen vid fysiskt sex? 

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Vad räknas som otrohet?
  • Anonym (Kille)

Det bestämmer din partner hur långt den låter löplinan löpa. Vissa skiter I om du sexchattar medan vissa drar det vid kram

• Anonym (A)

Men vad tycker DU? 

• Anonym (Em)

Tycker inte att det är så noga med orden så länge man vet var gränserna går. Jag skulle känna mig sviken om min partner sexchattade med någon annan, och det vet han

• New  Dawn

Det du dröjer för din partner och som har med sex/kärlek att göra. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Hm)
    New Dawn skrev 2024-10-11 20:50:39 följande:

👍
  • New  Dawn
    New Dawn skrev 2024-10-11 20:50:39 följande:

*döljer*
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (XX)

Gränserna för mental och fysisk otrohet är väl något paret diskuterar relativt tidigt in i förhållandet. Då vet ju alla vad som är okej eller inte redan från start. En gemensam konsensus är bäst.

Sexchatta med främlingar? Flirta? En kyss? Grovhångla? 

• Anonym (Skamgränsen)

När man gör/skriver något som man inte skulle göra med sin partner i samma rum eller chatt.

• Anonym (Ömsesidigt förtroende)

Jag bemöter min partner på samma sätt som jag vill att min partner bemöter mig.

Jag drar gränserna, jag respekterar de gränser, som jag önskar att min partner gör.

Jag anser det svårt, ja faktiskt omöjligt, att i förväg via samtal träffa exakta överenskommelser om var de exakta gränserna går.
    Det är omöjligt att i förväg förutse vilka händelser och vilka situationer som kan komma att uppstå,
    och det är helt omöjligt förutse hur vårt förhållande utvecklas och förändras, och hur omvärlden förändras, under många år.

Men om jag själv respekterar de gränser som jag önskar att min partner ska respektera så anser jag att det är ok.

F ö kan jag bara hoppas att min partner ser det på samma sätt, för vi alla känner ju till att man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.

• Anonym (Mulle)

När man har en sexuell relation med någon annan eller ett engångsligg. 

Svar på tråden Vad räknas som otrohet?