Anonym (V) skrev 2024-10-21 11:44:55 följande:
Jag har gått kurser på distans ja, det är det sociala som är problemet. Men dessa kurser har ej hjälpt mig att få ett jobb. Om jag skulle få gå till ett kontor och sitta och jobba med administration utan krav på muntlig kommunikation så skulle jag klara det, men då måste någon erbjuda mig ett sådant jobb utan ens en intervju och det är inte möjligt i detta samhälle där vi ej bryr oss om varandra.
Folk bryr sig visst om varann! Enstaka kurser leder oftast ingenstans man måste gå en hel utbildning. Det finns många jobb som inte är så sociala, vi pratade om programmerare förut, andra exempel är lastbilschaufför och lagerjobb. Arkivarie kanske kan vara något. Klarar du kontorsjobb och gillar ekonomi tror jag revisor skulle passa dig.
När du väl har utbildning kan du få hjälp med hur man beter sig på en intervju från arbetsförmedlingen, det finns också YouTube videor, jag rekommenderar Advice with Erin hon är i USA så allt är inte relevant här men mycket funkar här med som vad man ska svara på vanliga frågor under en intervju. https://youtube.com/@advicewitherin?si=QsdPbYeoj5RFCF4c
Har du riktigt stora problem finns kanske möjligheten att få KBT via vården.