Inlägg från: Anonym (Titti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Titti)

”Det är tråkigt att jobba”

Anonym (V) skrev 2024-10-11 18:41:10 följande:
    Dåligt utbud av dv i min kommun. Har varit och besök flera. Allt är anpassat efter personer med svår funktionsnedsättning. Måla, sy påsar, plocka skräp ute, tvätta. Väldigt understimulerade och enformigt. 
    Anonym (V) skrev 2024-10-11 19:04:44 följande:
    Men då får man ju betalt? Ska man gå dit bara för att få stimulans och mening i vardagen så bör det väl vara någorlunda stimulerande? 

För din del ska du väl gå på dv för att visa att du kan jobba. Så i princip ska du gå där för att tjäna pengar, även om du inte får så mycket där och då. Lite som att gå en utbildning eller som en (förvisso väldigt lång) anställningsintervju. Fokusera på målet för att klara av vägen dit!
  • Anonym (Titti)
    Anonym (V) skrev 2024-10-11 21:41:55 följande:

Jag hade praktikplats i flera år och jobbade gratis. Var nöjd med det då jag kände att jag gjorde nytta. Så nej jag kräver ej ett bra jobb på stuts.

Vill bara bli behandlad med respekt och inte bli nedvärderad. Om stannar på lägre nivå än vad man klarar av så kommer man aldrig framåt i livet och stannar i utvecklingen. 

Självklart ska du inte stanna på dv-nivån om du klarar av mer! Men man måste börja någonstans. 

Folk med vanliga jobb som går in i väggen får ofta starta om med praktik/arbetsträning för att lyckas ta sig tillbaka. Så det är inget konstigt att du som hade en praktikplats får starta om via daglig verksamhet.
Svar på tråden ”Det är tråkigt att jobba”