Inlägg från: LillaDraken |Visa alla inlägg
  • LillaDraken

Negativt gravtest?

Hej! Jag är en tjej på 21 år som senaste veckan har upplevt symtom som jag inte kan koppla till något annat än att jag skulle vara gravid. Men, testen visar negativt.. 

Jag och min sambo har varit tillsammans i 2,5 år men det är inte som att vi försöker få barn. Jag är osäker på om jag ens vill/kan behålla ett eventuellt barn. 

Senaste veckan har jag haft en mensvärksliknande känsla, ovanligt trött, yr/svimfärdig och nu senaste dagarna har jag fått ömma bröstvårtor. Med tanke på symtomen har jag såklart tagit gravtest, ett i början av veckan, som visade negativt. Och ett som jag tog nu imorse, som också visar negativt. Jag använder sånna här RSFU Testa ofta "strips". 
    Grejen är också att vi inte har sex särskilt ofta, så därför vet jag att om jag skulle vara gravid så skedde befruktningen för ungefär en månad sedan. Kan det fortfarande vara för tidigt för att testen ska visa rätt?? Eller kan mina symtom bero på något helt annat? Tack på förhand!

• Svar på tråden Negativt gravtest?
  • LillaDraken
    Anonym (Rebecka) skrev 2024-10-11 09:25:36 följande:

Varför skyddar ni er inte bättre om du eventuellt tänker göra abort om du blir gravid? Så omoget, det handlar om liv. Jag är i din ålder men man kan tror du är typ 14

Och som svar på frågan så är du med största sannolikhet inte gravid då testet vid graviditet garanterat visar positivt 3-4 veckor efter oskyddat sex

Jäklar vilket dömande och helt onödigt svar? Var nämnde jag att jag/vi inte skyddar oss?
    Vi använder preventivmedel :)
    Men fint att anta och hoppa på någon så som du precis gjorde.. ^^
  • LillaDraken
    Anonym (Annat) skrev 2024-10-11 12:22:28 följande:

Om senaste gången som du kunnat bli gravid var för en månad sen så skulle det tveklöst vissas på testen. 

Det finns flera saker som kan orsaka liknande symptom som graviditet. Hormonobalans kan ge många liknande symtom. 

Vad kan det bero på isåfall, speciellt såhär från ingenstans? Om du har någon aning ^^
    När man googlar på hormonobalans / hormonrubbningar så får man någon snarlik symtom ja men också mycket kring vikt verkar det som? Vilket inte är något jag upplever. 
Svar på tråden Negativt gravtest?