• Anonym (?)

Lämna 5 åring själv

Tycker att det är gränsfall. Lite för låg ålder och lite för länge ensam. Men beror på mognad, om barnet trivs med att leka ensam osv. En timme låter mer rimligt

• Anonym (?)
    Friger skrev 2024-10-11 11:56:46 följande:
    Ungen kommer om det är något. Så länge han finns tillgänglig om det skulle vara något. Kan ungen öppna dörren in till sovrummet?

Min yngsta är 4år. Leker och klarar det mesta själv. Vill han något så kommer han till mig eller någon av syrrorna.
    Nog kunde mina barn också leka själva och nehövde inte tittas till då de kom med jämna mellanrum ändå. Men sover man i flera timmar med dörren stängd hör man kanske inte om det skulle hända nåt. 
  • Anonym (?)
    Friger skrev 2024-10-11 15:04:45 följande:
    Så kan det vara. Sover hela natten och saker kan hända. De vaknar, går upp. Ibland kommer de och väcker mig för att det hänt något.

Har du aldrig råkat ut för det?
    Tänker att man inte kan gardera sig mot allt - föräldrarna ska ju inte behöva förlora skippa sin nattsömn. Det kan nog hända mer på dagen när barnet är vaket hela tiden också, t ex att det lämnar hemmet.
  • Anonym (?)
    Jemp skrev 2024-10-11 15:39:29 följande:
    Jag förstår inte. Jobbar han hemifrån alltså? Varför börjar han i så fall så tidigt?
    Lite ot men finns många jobb där man måste vara på plats på morgonen men har chans att åka iväg en sväng på rasten. Typ alla hantverksjobb
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-10-11 15:56:19 följande:
    Långt ifrån alla handverksjobb. 
    Okej. De jag känner har det rätt fritt sålänge jobbet blir gjort. De tar också väldigt tidig lunch
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-10-11 16:09:30 följande:
    Börjar man tidigt så blir lunchen också tidig.... 
    Ja precis. Inte helt orimligt att kunna ta lunch för att lämna barn om man börjar kl 4. 
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-10-11 16:26:10 följande:
    Det är orimligt att ta lunch kl 6 på morgonen för att kunna lämna barnen någon time senare. 
    Raster finns ju också. Även min man hade kunnat lägga upp det så att han kommer ifrån för barnlämning 
Svar på tråden Lämna 5 åring själv