Anonym (Emma) skrev 2024-10-12 10:53:03 följande:
Om man ligger och sover på en annan våning så är det inte säkert att man hör nej. Pratar inte om TS man nu för jag vet inte hur de bor utan han som skrev att han hade hus och inte ser några problem alls att med att sova när barnen är vakna, av någon märklig anledning var det till och med mer ok för att han har hus.. Han som du försvarade och höll med om att man är hönsig om man inte tycker att det är bra.
Är barnet i samma rum eller rummet bredvid och dörren är öppen så ja då lär det höras om man inte sover väldigt djupt.
Beskrev min situation. Skrev att jag har 3st barn på heltid, heltidsjobb och hus. Hus skrev jag för att det tar en hel del av min fritid med att renovera och arbeta på det. Inte att jag lägger någon värdering i att bo hus eller lägenhet. Fattar inte ens hur du kunde göra den tolkning du gjorde?
Ungarna kommer och väcker mig om det är något. Inte så att jag hör allt. Jag är ju ute också när de är inne på dagarna. När jag går ut brukar jag säga det. De går ju också ut på tomten och leker. Inte så att jag vaktar dem då. De vet vad de får göra. Är mer problem om de har några kompisar över faktiskt. Många av dem saknar uppfattning om gränser, och vad som är okej eller inte. Deras morsa springer efter och försöker detaljstyra allt medans de skiter i vad mamman säger till 90%.
Det blir mycket vad du gör det till. Vänjer du ungen vid att bli torkad i rumpan tills de är vuxna. Då förväntar de sig det också.