• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

Pratat med kliniken i veckan och känner mig uppgiven hur långsamt att hela tiden verkar gå. Nu ska jag vänta på att det ska höra av sig om nytt försök och planera hur det ska se ut. en mens har passerat och låter som nästa också hinner passera innan de får tummen ur. Varför exakt kan jag inte börja med sprutor igen nästa cykel? förutsätter att de avser byta läkemedel eller något nu och inte slösar tid för att de är långsamma. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-07 22:40:46 följande:
    Usch, låter jättejobbigt att ha en klinik som är så där. Hoppas dom snabbar på processen nu. Vad beror långsamheten på? 
    Till att börja med ska de återkomma med info via snigelpost så bara det är ju att vänta till nästa vecka istället för att kommunicera via telefon. Känns nästan oseriöst. Väldigt frustrerande. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-02-08 05:15:56 följande:

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

Stort grattis! heja dig! vi håller självklart tummarna för dig. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-08 17:14:12 följande:

Finns det en ungefärligt antal dagar man brukar ha från första sprutan till kroppen är redo för äggplock? 

Förstår ju om det är lite individuellt men iaf. Vill vara mentalt beredd på måndag om det skulle kunna vara plock inom dagarna eller veckan efter... ☺️

Det finns olika protokoll och alla reagerar olika på olika mängder läkemedel. Men ska du in för kontroll så skulle jag gissa att de blir inom 1-4 dagar beroende på hur det ser ut. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-02-09 09:08:47 följande:

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

Grattis! 🥰
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-14 13:02:01 följande:

Äntligen fungerar kroppen som den ska igen. Idag fick jag glad gubbe på ÄL test och har därmed en inbokad återföring av blastocyst på torsdag. 

Håller tummarna! 

Jag har ringt klinken igen och varit upprörd att jag ska vänta en cykel. nu lät det plötsligt inte helt nödvändigt så de skulle återkom måndag och så får jag ev köra på med sprutor nästa mens ändå. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-19 13:35:53 följande:

Ni som gått från äggplock till totalfrys. När kom första blödningen och hur lång tid efter det till den riktiga mensen?

Jag avbröt precis innan äggplock vid kontroll efter 9 dagar med menopursprutor och då tog jag ovritellesprutan på kvällen och mensen kom först efter typ 10-11 dagar och sen månaden efter var mensen drygt en vecka sen igen. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-20 15:10:57 följande:

Då har jag fått återfört en blastocyst idag. Hoppas sååååå att den växer sig fast. Längtan är nästan övermäktig. Den här gången kommer jag inte ta cyclogest som jag gjorde förra gången. Vi testar att kroppen får sköta processen själv den här gången. Testdag 5/3.

Håller tummarna för dig! 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-21 11:12:48 följande:

En liten fråga (nu börjar nojjandet). Har läst mig till att det är vanligt att det kommer en liten blödning i samband med att ägget fäster i livmodern. Gör det alltid det? Borde jag liksom vänta mig att det kommer en liten blödning nu i dagarna då jag gjorde återföringen av blastocysten igår.  Och om det inte kommer en blödning, är det lika med att det inte fäste då?

Också letat info om det där men nog ändå landat i att det inte alltid är så. Intressant att höra vad alla har för erfarenhet. 
Svar på tråden 40år och IVF