40år och IVF
Blir det ett 3 dagars de sätter in då eller 2 dagars?
håller tummarna igen.
Tack så mycket🥰
Började dagen med blödning? 3 dagar kvar till beräknad mens och en vecka till testdag. Känns hopplöst även om jag vet att det kanske ändå inte betyder att det är kört men känns som oddsen försämrades väldigt väldigt mycket att det här ska ha gått vägen. Gått och mantrat till mig själv att inte våga ta ut i förskott att det ska gå vägen men har innerst inne verkligen trott att denna gången kommer det gå. Försöker hålla hoppet uppe några dagar till. Ska börja smygtesta i helgen. Testa-tidigt-testen skulle nog kunna börja ge utslag så jag kan börja få indikation vart detta barkar.
Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.
Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag.
Förresten hur mår ni efter äggplock?
Sist hade jag inte ont alls men denna gången har jag så ont så jag knappt kan gå o jag hade äggplock i onsdags.
Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.
Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag.
Tack för info. Jag ska nog prata med min klinik om det i alla fall och höra hur de resonerar.
Tjuvtestade nu på morgonen, negativt.
Hej
Jag har följt och läst tråden ett tag, precis gjort mitt första IVF försök i Danmark men det slutade med ett negativt hemmatest nu... Jag är väldigt medveten om de små chanserna för att detta ska gå vägen i min ålder men ändå blev jag så himla ledsen när det bara blev ett streck, hoppades och längtar så mycket!
Har två blastocyster i frysen och förhoppningsvis kan det vara min möjlighet att få en liten bebis, oavsett blir det pga min ålder min sista IVF-chans till detta. Så jobbigt att vara både realistisk och hoppfull samtidigt. Jag tror att de kommer sätta in båda blastocysterna samtidigt vilket känns positivt om det ökar chansen till att något fastnar men samtidigt nervöst med tanke på att det ändå ökar risken om det skulle vara så att båda fastnar.
Jag önskar er alla lycka till och att 2025 blir året vi allihop lyckas ❤️
Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett på stickan ☹️
Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången.
Tjejer är någon av er med i gruppen IVF Sverige på facebook?🥰
Liten uppdatering från mig. Av mina fyra befruktade ägg utvecklades ett till blastocyststadiet och är nu återfört. Är på rd 5. Kliniken var inte intresserade att ändra något inför detta försök så jag prövar några saker på egen hand. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda denna gång iaf.
Försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom och försöker sysselsätta mig med annat för att inte tänka på om det lyckats eller ej hela tiden. Har även gett mig själv google förbud, men dock brutit det några gånger redan😅
Vilken resa det här är, både för egen del och att följa era toppar och dalar här. Önskar så innerligt att det inte behövde vara så svårt att få till en liten bebis när den är så otroligt efterlängtad, allt vi tar oss igenom på vägen och allt hopp och besvikelser på vägen...
Jag är lite osäker på hur jag ska gå vidare. Jag har två frysta blastocyster och står inför valet att sätta in båda samtidigt om allt ser bra ut om ca 1,5 veckor då. Eller spara en ifall det inte tar sig och då ha en sista chans månaden efter. Hur skulle ni välja? Det finns ju såklart inte heller någon garanti för att de klarar upptining men det orkar jag knappt ens tänka på 🙈
Tjejer JAG ÄR GRAVID.
Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰