40år och IVF
Hoppas att du får ett

Hej allesamman.
Jag vill bara säga att jag hejar på er, och håller tummarna för att 2025 blir alla våras år!
Vi har kommit en bit på väg och gjorde NIPT, fick svar i fredags. Lillasyster väntas komma kring 12 augusti.
❤️
ge inte upp
Håller tummarna för dig. Jag har en liten tjej som är familjehemsplacerad hos mig och kan stort rekommendera det även om de sista försöken fungerar.
Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett på stickan ☹️
Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången.
Tjejer är någon av er med i gruppen IVF Sverige på facebook?🥰
Liten uppdatering från mig. Av mina fyra befruktade ägg utvecklades ett till blastocyststadiet och är nu återfört. Är på rd 5. Kliniken var inte intresserade att ändra något inför detta försök så jag prövar några saker på egen hand. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda denna gång iaf.
Försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom och försöker sysselsätta mig med annat för att inte tänka på om det lyckats eller ej hela tiden. Har även gett mig själv google förbud, men dock brutit det några gånger redan😅
Vilken resa det här är, både för egen del och att följa era toppar och dalar här. Önskar så innerligt att det inte behövde vara så svårt att få till en liten bebis när den är så otroligt efterlängtad, allt vi tar oss igenom på vägen och allt hopp och besvikelser på vägen...
Jag är lite osäker på hur jag ska gå vidare. Jag har två frysta blastocyster och står inför valet att sätta in båda samtidigt om allt ser bra ut om ca 1,5 veckor då. Eller spara en ifall det inte tar sig och då ha en sista chans månaden efter. Hur skulle ni välja? Det finns ju såklart inte heller någon garanti för att de klarar upptining men det orkar jag knappt ens tänka på 🙈
Tack för er input!!
Jag hörde från början att chansen att det lyckas ökar om man sätter in två på en gång men sedan sa google till mig att det var en myt... och precis som det skrevs här ovan, att chansen istället ökar med fler försök. Men det är så många om och men här. Läkaren i Danmark rekommenderar två på en gång för att öka chansen men säger samtidigt att det kan öka risken (om båda fastnar och det blir tvillingar). Jag fattar att det låter för optimistiskt men tanken på tvillingar vore ju fantastisk, förutsatt att allt går bra. Men jag vill såklart hellre ha ett barn än att mista två...
Håller även med om att jag inte riktigt orkar med fler försök utifrån allt det kräver i energi och besvikelsen om det inte funkar - och även ekonomiskt. Det är ju såklart värt allt om det blir ett barn men det är ändå väldigt mycket pengar det handlar om. Kanske är det även psykologiskt, att veta att det finns en blastocyst kvar om inte den första fastnar, tar jag båda på en gång är det verkligen "allt eller inget" eftersom det sedan inte kommer bli möjligt med fler försök. (Möjligen att jag kanske skulle kunna hinna ett försök till men det är inte säkert och det skulle då innebära hela proceduren med äggplock m.m. och allt vad det innebär.)
Har du tid och mental ork, kör två försök! statistiskt bättre odds och mer för pengarna. (men dock utdraget och mer påfrestning och tid)