40år och IVF
En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.
En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.
Lycka till er alla med veckans nästa steg! Nu håller vi tummarna att de rullar på för oss. 2025 är vårat år :)
Gott att det gått bra!
Själv har jag gjort insättning. Upptiningen gick alltså bra :) kände mig dock lite allmänt förvirrad och oinformerad då jag först nu förstod att jag inte ska ta några läkemedel denna gången. Tex cyclogesten som jag väl trodde att jag skulle få ett nytt recept på och börja ta omgående men tydligen inget alls..
Önskar er stort lycka till med era äggplock och insättningar.
Jag har väntat på ägglossning. Började testa den 15e efter samtal med klinik, men det har inte hänt nåt än. Så jag misstänker att det antagligen blev missat. Känns så trist att jag missar en månad till. Och vad kan annars ha hänt? Har alltid haft regelbunden ägglossning och mens. Nu är ingenting regelbundet efter ivf.
Började dagen med blödning? 3 dagar kvar till beräknad mens och en vecka till testdag. Känns hopplöst även om jag vet att det kanske ändå inte betyder att det är kört men känns som oddsen försämrades väldigt väldigt mycket att det här ska ha gått vägen. Gått och mantrat till mig själv att inte våga ta ut i förskott att det ska gå vägen men har innerst inne verkligen trott att denna gången kommer det gå. Försöker hålla hoppet uppe några dagar till. Ska börja smygtesta i helgen. Testa-tidigt-testen skulle nog kunna börja ge utslag så jag kan börja få indikation vart detta barkar.
Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.
Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag.
Tack för info. Jag ska nog prata med min klinik om det i alla fall och höra hur de resonerar.
Tjuvtestade nu på morgonen, negativt.
Hej allesamman.
Jag vill bara säga att jag hejar på er, och håller tummarna för att 2025 blir alla våras år!
Vi har kommit en bit på väg och gjorde NIPT, fick svar i fredags. Lillasyster väntas komma kring 12 augusti.
❤️
ge inte upp