• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

Nervernautanpå skrev 2025-01-15 14:54:55 följande:

En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.

Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 
  • Anonym (Hoppfull)

Lycka till er alla med veckans nästa steg! Nu håller vi tummarna att de rullar på för oss. 2025 är vårat år :) 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-21 09:14:29 följande:
    Skönt att de löste sig med äggplock.

Det gick bättre den här gången, några av dom små hade vuxit men inte alla☺️

Gott att det gått bra! 

Själv har jag gjort insättning. Upptiningen gick alltså bra :)  kände mig dock lite allmänt förvirrad och oinformerad då jag först nu förstod att jag inte ska ta några läkemedel denna gången. Tex cyclogesten som jag väl trodde att jag skulle få ett nytt recept på och börja ta omgående men tydligen inget alls.. 

• Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-01-21 20:10:56 följande:
    Så skönt att det gick bra med upptining och insättning. Håller tummarna!☺️

Jag tror det är lite olika hur klinikerna gör. Hos vissa kliniker ska man ta progesteron vid FET i naturlig cykel, hos andra inte. Min klinik ger inte det så jag har inte fått det vid mina två frysåterföringar. Men kommer fråga om att få det om jag ska göra någon fler fet framöver då jag misstänker att min egna produktion kanske inte är tillräcklig.
    Tack för svar. Spontant känner jag nog också att jag vill fråga efter det om det inte går vägen denna gången. Varför inte göra allt som går för att möjliggöra bästa förutsättningarna? 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-22 14:59:54 följande:
    Tack så jätte mycket🥰
    Ja men verkligen. Ett stort lycka til nu. Vi håller tummarna. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-01-22 21:30:23 följande:

Önskar er stort lycka till med era äggplock och insättningar.

Jag har väntat på ägglossning. Började testa den 15e efter samtal med klinik, men det har inte hänt nåt än. Så jag misstänker att det antagligen blev missat. Känns så trist att jag missar en månad till. Och vad kan annars ha hänt? Har alltid haft regelbunden ägglossning och mens. Nu är ingenting regelbundet efter ivf. 

Ack. Känner med dig. Jag fick ju aldrig glad gubbe under december trots att jag började tidigare än de rekommenderade och jag testade ända fram till jag fick mens. Mensen sen och bruna flytningar till och från under hela cykeln. De var bekymrade för det nu vid insättning och jag fick komma på en extra kontroll. Känns som hela kroppen strejkar emot allt som pågår Vilket känns Jobbigt då det blir en känsla av att kroppen motarbetar mig :(
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-23 10:59:41 följande:
    Tack så jätte mycket🥰

Fick just ett meddelande att det bara va 2 st som blev befruktade av alla ägg 😕

Insättning på lördag. (Undra varför dom valde att vänta tills på lördag)
    2 är fler än inga och de behövs ändå bara ETT!

Blir det ett 3 dagars de sätter in då eller 2 dagars?

håller tummarna igen. 
  • Anonym (Hoppfull)

Började dagen med blödning? 3 dagar kvar till beräknad mens och en vecka till testdag. Känns hopplöst även om jag vet att det kanske ändå inte betyder att det är kört men känns som oddsen försämrades väldigt väldigt mycket att det här ska ha gått vägen. Gått och mantrat till mig själv att inte våga ta ut i förskott att det ska gå vägen men har innerst inne verkligen trott att denna gången kommer det gå. Försöker hålla hoppet uppe några dagar till. Ska börja smygtesta i helgen. Testa-tidigt-testen skulle nog kunna börja ge utslag så jag kan börja få indikation vart detta barkar.

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-24 19:45:20 följande:
    Den väntar är jobbig 😩 Kliniken ville odla till dag 3 och jag är sjuuukt nervös. Men jag intalar mig själv att dessa äggen är bättre och att det är därför kliniken vill vänta till dag 3. 

Frågade om jag fick sätta tillbaka två ägg men läkaren sa nej😭

Håller tummarna att äggen klarar sig till dag 5❤️ 
    Börjat fundera på det där med två ägg. Någon som vet när de öppnar för en sådan diskussion? x misslyckade försök eller är det andra värden som ger sämre förutsättningar de primärt kollar på? 
    Eulalia84 skrev 2025-01-24 19:10:56 följande:

Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.

Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag. 

Grattis till 4 befruktade ägg! lång väntan nu i 5 dagar. Håller tummarna.  
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-24 21:24:16 följande:
    När jag fråga så sa sjuksköterskan att chansen är mycket större att man blir gravid om man sätter tillbaka två ägg. För om inte ett ägg fäster så kanske de andra gör. Hon sa även att de kan leda till tvillingar och då är riskerna mycket större att något händer. Ett exempel hon gav va att om ena barnet dör så kan de påverka de andra barnet också osv.

Hon sa även att man kan prata med läkaren om att sätta tillbaka två ägg på sista ivf försöket. Men det är läkaren som bestämmer om han kommer att göra de eller inte. 

Tack för info. Jag ska nog prata med min klinik om det i alla fall och höra hur de resonerar. 

Tjuvtestade nu på morgonen, negativt.

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-25 12:33:47 följande:
    När är testdagen? 

Hoppas att du får ett Plus på testdagen🥰
    Om 6 dagar. Morgonblödningen har fortsatt likt första rikliga mensdagen. Kollade i min app. Mens beräknad imorgon så var inte om 3 dagar. :( 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-26 15:40:26 följande:
    Hur går de för dig?❤️
    Fortsatt blöda så helt säker att det är mensen. Ska väl testa en gång till på testdagen enligt Klinikens efterfrågan men jag har slutat tjuvtesta nu efter flertalet negativa.  :( 
    blir till att börja om från början med mitt sista ivt försök.. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2025-01-26 20:29:29 följande:

Hej allesamman. 

Jag vill bara säga att jag hejar på er, och håller tummarna för att 2025 blir alla våras år! 

Vi har kommit en bit på väg och gjorde NIPT, fick svar i fredags. Lillasyster väntas komma kring 12 augusti. 
    ❤️ 

ge inte upp  

Stort grattis JLB 
Svar på tråden 40år och IVF