• Anonym (221711)

40år och IVF

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

• Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2025-01-11 09:40:40 följande:

Är det de stimulerande sprutorna du menar? 

jag gjorde en stimulering i november och pga mitt arbete så varierade tiderna allt från 20.00-23.00 under hela perioden. Det gjorde för mig ingen skillnad alls. Är i vecka 10 nu. 

åh vad bra, tack så jätte mycket. Konstigt att läkaren sa till mig att jag ska ta sprutan samma tid varje dag🤨
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-11 15:21:28 följande:
    Jag fick till mig att det var plus minus 2 h som gällde. Var inte ens någon kommentar från dem att försöka ta samma tid / timma så det gjorde jag inte utan varierade helt inom ett spann på 4 h under kvällen?.. 
    Jätte konstigt, min läkare sa att jag ska ta sprutan samma tid varje dag. 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2025-01-15 14:54:55 följande:

En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-16 18:38:53 följande:
    Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 

Håller tummarna att allt går bra för er🥰

Själv ska jag på ul på måndag för att se hur många äggblåsor det finns. Va på ul i onsdags och då hade jag 4 äggblåsor och en massa små. Han hoppades att de små äggblåsorna skulle växa tills sig till på måndag så vi får se om han har rätt.
    Äggplock den 22/1 blir de iallafall☺️ 
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-17 16:45:39 följande:
    Hoppas de små hinner växa till sig till äggplocket🥰

Jag ska också göra ul på måndag, ett första för att se hur många äggblåsor det finns. Har jag otur blir det äggplock på ons som är typ den enda dagen på månaden jag inte kan vara frånvarande från jobbet. Så får se hur jag ska lösa det i så fall.

Hoppas att allting går bra för dig på måndag och att det inte blir äggplock för dig just på onsdag❤️
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-17 20:42:16 följande:

Lycka till er alla med veckans nästa steg! Nu håller vi tummarna att de rullar på för oss. 2025 är vårat år :) 

Håller tummarna att 2025 år vårat år och att vi alla får Plus på stickan❤️
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-17 16:45:39 följande:
    Hoppas de små hinner växa till sig till äggplocket🥰

Jag ska också göra ul på måndag, ett första för att se hur många äggblåsor det finns. Har jag otur blir det äggplock på ons som är typ den enda dagen på månaden jag inte kan vara frånvarande från jobbet. Så får se hur jag ska lösa det i så fall.

Hur gick det för dig? Gick det bra🥰
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-20 20:10:38 följande:
    Blir äggplock på torsdag för mig, så det var skönt att det inte blev onsdag. Ul visade lite blandad kompott, fanns några äggblåsor men dom var i olika storlek och dom som var små kommer inte hinna växa till sig tyvärr. 

Hur gick det för dig idag? Hade dom små vuxit till sig?🥰
    Skönt att de löste sig med äggplock.

Det gick bättre den här gången, några av dom små hade vuxit men inte alla☺️
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-21 20:03:15 följande:
    Härligt. Lycka till med äggplocket imorgon!☺️
    Tack så jätte mycket🥰
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-22 19:25:59 följande:
    Ja men verkligen. Ett stort lycka til nu. Vi håller tummarna. 
    Tack så jätte mycket🥰

Fick just ett meddelande att det bara va 2 st som blev befruktade av alla ägg 😕

Insättning på lördag. (Undra varför dom valde att vänta tills på lördag)
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-23 16:31:06 följande:
    2 är fler än inga och de behövs ändå bara ETT!

Blir det ett 3 dagars de sätter in då eller 2 dagars?

håller tummarna igen. 
    Det blir 3 dagars som de sätter in ifall äggen klarar sig tills på lördag. 

Tack så mycket🥰
  • Anonym (221711)
    Anonym (Jmnsnd) skrev 2025-01-23 17:06:37 följande:
    Nja säger jag 
     Vad är de du säger nja till? 
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-24 12:58:32 följande:

Började dagen med blödning? 3 dagar kvar till beräknad mens och en vecka till testdag. Känns hopplöst även om jag vet att det kanske ändå inte betyder att det är kört men känns som oddsen försämrades väldigt väldigt mycket att det här ska ha gått vägen. Gått och mantrat till mig själv att inte våga ta ut i förskott att det ska gå vägen men har innerst inne verkligen trott att denna gången kommer det gå. Försöker hålla hoppet uppe några dagar till. Ska börja smygtesta i helgen. Testa-tidigt-testen skulle nog kunna börja ge utslag så jag kan börja få indikation vart detta barkar.

Åh jag håller verkligen tummarna att du får ett Plus på stickan🥰
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-24 18:59:57 följande:
    Hoppas det går bra imorgon🥰 Förstår din känsla om befruktningen men guldägget kan mycket väl vara ett av dom två ägg som blev befruktade.
    Jag hoppas verkligen att du har rätt❤️ Varje gång min mobil plinga till så våga jag inte titta på den för jag är rädd att det kommer att vara ett meddelande från 1177🙁
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-24 19:10:56 följande:

Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.

Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag. 

Den väntar är jobbig 😩 Kliniken ville odla till dag 3 och jag är sjuuukt nervös. Men jag intalar mig själv att dessa äggen är bättre och att det är därför kliniken vill vänta till dag 3. 

Frågade om jag fick sätta tillbaka två ägg men läkaren sa nej😭

Håller tummarna att äggen klarar sig till dag 5❤️ 
  • Anonym (221711)

Förresten hur mår ni efter äggplock? 

Sist hade jag inte ont alls men denna gången har jag så ont så jag knappt kan gå o jag hade äggplock i onsdags.

• Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-24 20:43:13 följande:
    Börjat fundera på det där med två ägg. Någon som vet när de öppnar för en sådan diskussion? x misslyckade försök eller är det andra värden som ger sämre förutsättningar de primärt kollar på? 
    Eulalia84 skrev 2025-01-24 19:10:56 följande:

Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.

Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag. 

Grattis till 4 befruktade ägg! lång väntan nu i 5 dagar. Håller tummarna.  
    När jag fråga så sa sjuksköterskan att chansen är mycket större att man blir gravid om man sätter tillbaka två ägg. För om inte ett ägg fäster så kanske de andra gör. Hon sa även att de kan leda till tvillingar och då är riskerna mycket större att något händer. Ett exempel hon gav va att om ena barnet dör så kan de påverka de andra barnet också osv.

Hon sa även att man kan prata med läkaren om att sätta tillbaka två ägg på sista ivf försöket. Men det är läkaren som bestämmer om han kommer att göra de eller inte. 
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-25 06:36:36 följande:

Tack för info. Jag ska nog prata med min klinik om det i alla fall och höra hur de resonerar. 

Tjuvtestade nu på morgonen, negativt.

När är testdagen? 

Hoppas att du får ett Plus på testdagen🥰
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-01-25 09:34:52 följande:

Hej

Jag har följt och läst tråden ett tag, precis gjort mitt första IVF försök i Danmark men det slutade med ett negativt hemmatest nu... Jag är väldigt medveten om de små chanserna för att detta ska gå vägen i min ålder men ändå blev jag så himla ledsen när det bara blev ett streck, hoppades och längtar så mycket! 
    Har två blastocyster i frysen och förhoppningsvis kan det vara min möjlighet att få en liten bebis, oavsett blir det pga min ålder min sista IVF-chans till detta. Så jobbigt att vara både realistisk och hoppfull samtidigt. Jag tror att de kommer sätta in båda blastocysterna samtidigt vilket känns positivt om det ökar chansen till att något fastnar men samtidigt nervöst med tanke på att det ändå ökar risken om det skulle vara så att båda fastnar.

Jag önskar er alla lycka till och att 2025 blir året vi allihop lyckas ❤️

Ge inte upp, jag hoppas att dina två blastocyster fäster och att du får ditt efterlängtade Plus🥰
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-25 13:23:23 följande:
    Om 6 dagar. Morgonblödningen har fortsatt likt första rikliga mensdagen. Kollade i min app. Mens beräknad imorgon så var inte om 3 dagar. :( 
    Hur går de för dig?❤️
Svar på tråden 40år och IVF