• Anonym (221711)

40år och IVF

April2 skrev 2024-11-26 17:45:23 följande:
    Kanske är cyclogesten som gav blödning, tror att den kan göra det! 

Jag mår rätt bra, men orolig för att det inte ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet nu! 😊
     testade idag och det var negativt så det är nog kört för mig tyvärr 😭
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-27 08:23:54 följande:

God morgon! 

jag har tagit ett test för att se att Ovitrellen är borta, vilket den var. Negativt. 

Hur tidigt efter ET med en tvådagars kan man testa om man inte orkar vänta ända till testdagen? 

är på RD5 idag. Tror ni RD10 kan funka? Jag har fått två missfall under året och då har jag fått positivt på 10 respektive 11DPO. 

Jag testade igår på kvällen efter jobb,  4 dagar innan testdagen och jag fick negativt. 

Så jag hade rekommenderat dig att försöka vänta till testdagen så slipper du bli besviken och ledsen.
  • Anonym (221711)

Hur många gånger har ni gjort ivf? 

Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭 

Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩 

• Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2024-11-29 11:11:19 följande:
    Åh så tråkigt, beklagar❤️

Jag har gjort två äggplock och tre insättningar, inte ett positivt test i sikte och mensen har alltid kommit innan testdag💔 Tycker ruvardagarna är värst med denna resa och det blir bara jobbigare för varje misslyckat försök. Men man får försöka resa sig igen och kämpa på, dom flesta lyckas ju till slut☺️ Så ge inte upp💕
    April2 skrev 2024-11-29 18:12:53 följande:
    Tre gånger har jag gjort det, första resulterade i ett barn som nu är 5 år, inga till frysen, andra ivf plockade de ut 10 ägg, inget utvecklades som det skulle efter befruktning så ingen återföring. Tredje ivf:en blev ett ägg av 6 befruktat och jag fick tillbaka det dag tre och är nu gravid. Trots att vi haft otur med befruktning och aldrig lyckats få långtidsodling att fungera har vi verkligen haft sån oerhörd tur ändå.

Hoppas så att det är er tur snart ❤️
    Nervernautanpå skrev 2024-11-30 02:29:26 följande:
    Har gjort ett äggplock med en insättning av blastocyst som inte resulterade i graviditet. Har tre st blastocyster i frysen. 
    Innan har vi gjort totalt 9st insemineringar. Ingen har resulterat i graviditet. 
    Hur man orkar. Ingen aning. Jag har gett upp flera gånger. Det har gått år emellan. Men nu är vi där igen, dom sista försöken. 

Det här är första försöket för mig och min man och idag har jag testdag och jag fick negativt på stickan 😭

Försöker vara positiv men det är jätte svårt. 

Jag har tidigare gjort 4 ivf med mitt ex och alla 3 försöken på RMC misslyckades, vi fick aldrig några befruktade ägg. Fjärde gången gjorde vi ivf i Turkiet och där blev jag gravid men fick mf i vecka 14. 
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

Nej vad roligt, grattis ❤️
  • Anonym (221711)

Jag fick hem brev från min läkare om att vi ska starta en ny behandling. Långa protokollet den här gången. Är de någon som har testat de långa protokollet? 

Förstår inte riktigt, står att jag ska börja med nässpray på cykeldag 20. Jag fick min mens den 30/11 betyder de att jag ska starta med nässpray den 19/12? Hur länge tar man nässpray? Helt förvirrad 😩

• Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-12-18 20:43:44 följande:

Hoppas det går bra för er som lyckats bli gravida. Och vi andra får väl helt enkelt ta nya tag efter helgerna. 

Oavsett var ni är i processen så önskar jag er en God Jul!

Jag påbörjar en ny behandling idag, långa protokollet så jag ska spraya i ca 2 veckor nu. Hoppas på bättre resultat denna gången☺️

Hur har de gått för dig? Fick du din mens?

Önskar också er alla en riktig God Jul🥰
  • Anonym (221711)

Hur går det för er tjejer? 

Jag har haft långa protokollet den här gången så jag har sprayat sen den 19/12. Började med sprutorna idag. Håller tummarna att det går bättre den här gången🥰 

• Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-08 22:34:26 följande:
    Härligt att du är igång igen. Håller tummarna nu!🤩

Jag väntar fortfarande på mensen som skulle ha kommit i måndags för att sätta igång med sprutor igen. Den brukar aldrig vara sen men nu känns kroppen upp och ner efter mitt kemiska, så få se när den dyker upp.
    Hoppas att din mens kommer snart och att du kan börja med sprutorna igen❤️
  • Anonym (221711)
    Karriäristen skrev 2025-01-09 06:24:33 följande:

Vi har två barn som båda är tillkomna med IVF. Barnen är 6 och 2. Vi är 48 och 46. Allting gick smidigt och vi har inte rest utomlands eller gjort några konstiga saker. Det ska dock sägas att vi hade väldigt bra värden, båda två. Värdena försämrades mellan barn 1 och barn 2. Skulle vi hypotetiskt vilja ha ett barn 3 skulle vi behöva åka utomlands och sannolikt prova någon mer radikal metod. Vi har inga planer på det.

Skönt att höra allt allting gick bra för er🥰 
  • Anonym (221711)

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

• Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2025-01-11 09:40:40 följande:

Är det de stimulerande sprutorna du menar? 

jag gjorde en stimulering i november och pga mitt arbete så varierade tiderna allt från 20.00-23.00 under hela perioden. Det gjorde för mig ingen skillnad alls. Är i vecka 10 nu. 

åh vad bra, tack så jätte mycket. Konstigt att läkaren sa till mig att jag ska ta sprutan samma tid varje dag🤨
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-11 15:21:28 följande:
    Jag fick till mig att det var plus minus 2 h som gällde. Var inte ens någon kommentar från dem att försöka ta samma tid / timma så det gjorde jag inte utan varierade helt inom ett spann på 4 h under kvällen?.. 
    Jätte konstigt, min läkare sa att jag ska ta sprutan samma tid varje dag. 
Svar på tråden 40år och IVF