40år och IVF
Jag mår rätt bra, men orolig för att det inte ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet nu! 😊
God morgon!
jag har tagit ett test för att se att Ovitrellen är borta, vilket den var. Negativt.
Hur tidigt efter ET med en tvådagars kan man testa om man inte orkar vänta ända till testdagen?
är på RD5 idag. Tror ni RD10 kan funka? Jag har fått två missfall under året och då har jag fått positivt på 10 respektive 11DPO.
Hur många gånger har ni gjort ivf?
Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭
Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩
Det stämde! Så skönt!
nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?
Jag fick hem brev från min läkare om att vi ska starta en ny behandling. Långa protokollet den här gången. Är de någon som har testat de långa protokollet?
Förstår inte riktigt, står att jag ska börja med nässpray på cykeldag 20. Jag fick min mens den 30/11 betyder de att jag ska starta med nässpray den 19/12? Hur länge tar man nässpray? Helt förvirrad 😩
Hoppas det går bra för er som lyckats bli gravida. Och vi andra får väl helt enkelt ta nya tag efter helgerna.
Oavsett var ni är i processen så önskar jag er en God Jul!
Hur går det för er tjejer?
Jag har haft långa protokollet den här gången så jag har sprayat sen den 19/12. Började med sprutorna idag. Håller tummarna att det går bättre den här gången🥰
Vi har två barn som båda är tillkomna med IVF. Barnen är 6 och 2. Vi är 48 och 46. Allting gick smidigt och vi har inte rest utomlands eller gjort några konstiga saker. Det ska dock sägas att vi hade väldigt bra värden, båda två. Värdena försämrades mellan barn 1 och barn 2. Skulle vi hypotetiskt vilja ha ett barn 3 skulle vi behöva åka utomlands och sannolikt prova någon mer radikal metod. Vi har inga planer på det.
Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩
Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹
Är det de stimulerande sprutorna du menar?
jag gjorde en stimulering i november och pga mitt arbete så varierade tiderna allt från 20.00-23.00 under hela perioden. Det gjorde för mig ingen skillnad alls. Är i vecka 10 nu.