• April2

40år och IVF

Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-22 18:26:44 följande:

Ingen har ringt idag så tolkar det som att det är minst ett ägg som blivit befruktat. De kan såklart fortsatt ringa och avboka om de inte delar som osv men känns som en milstolpe ändå. 

Skönt att höra! 😊

Jag har tagit sista cyklogesten idag, ska enligt ordination sluta sedan. Känns nervöst men samtidigt skönt att höra att det verkar som att flera andra här också fått liknande direktiv! 😅
  • April2
    SJZ skrev 2024-11-23 05:37:35 följande:

Hej!
    Jag är 39 år och ska fylla 40 i Februari. Jag gjorde äggplock igår. Hade 4 äggblåsor men det fanns bara ett ägg. Det bokades en tid för ET på Måndag. De skulle höra av sig innan kl. 12 (på måndag antar jag ) om något hade hänt med ägget. Min man sa att embryologen hade sagt att det var ett bra ägg under äggplocket. Vi håller tummarna att det är ett guldägg annars får vi se vad de säger om vi får köra en ny omgång. 

Håller tummarna för dig! 🙂 
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-11-23 18:20:40 följande:

Jag går ju bara och väntar på nästa mens som är om en dryg vecka. Vet ni när det är jag ska börja ta ägglossningstesten sen? Jag fattade inte riktigt. Hon på kliniken sa att jag skulle ringa första dagen jag har mens och att jag sen ska ta ägglossningstest varje dag tills det är glad gubbe? Men det lär väl sluta blöda innan man tar såna test?

Jag har 3 blastocyster i frysen. Så från ägglossning så ska det gå fem dagar som jag förstod innan ett sätts in igen. Men tinar dom upp ett bara? Eller hur funkar det? Jag har aldrig gjort insättning från frys.

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet av frysförsök! 😊 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-25 18:26:56 följande:

Tror att det är kört för mig 😭
    Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️

Å nej, hoppas att det är falskt alarm! 
  • April2
    SJZ skrev 2024-11-25 18:50:46 följande:

Jag fick samtal imorse att mitt enda ägg hade inte befruktats...Men har pratat med läkaren att jag får göra ett till försök. Jag fyller 40 år i slutet av februari och då får jag inte göra mer via landstinget. Men jag ska köra på Menopur denna gången.Ska ringa kliniken imorgon för att stämma av när jag kan köra igång. Jag vill helst göra nästa vecka för att annars blir nästa gång i slutet av December och då kanske det inte går med tanke på röda dagar och så..sen blir nästa gång annars i slutet på Januari och det känns lite stressigt då jag ska resa bort den 15 Februari...Pratade nyss med en apotekare att Ganirelix är slut hos tillverkaren just nu. Passa på att ta ut era mediciner i tid eller be dem ändra till Fyremadel. Jag lyckades hitta ett apotek i närheten av mig som hade några kvar i lager.

Hoppas att du får köra igen snabbt! 🙂 Jag blev gravid nu med menopur så har bra erfarenhet av det. Min läkare sa att det kan ge bättre kvalitet på äggen! Håller tummarna att det fungerar bra för dig med! 
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-25 21:59:35 följande:

Cyclogest - vad har ni upplevt för biverkningar? 

jag är på Äggplock plus 5 dagar. RD3 bara. Är fortfarande helt otroligt svullen om buken på kvällarna. 

är detta något ni upplevt av vaggisarna eller är det fortfarande äggplocket tro?

Jag kände mig väldigt svullen av cyclogest. Nu slutat med dem helt sedan söndag kväll och tycker redan att jag känner mig mindre svullen! 😊 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-26 09:04:05 följande:
    Har inte kommit mer blod så jag hoppas att det är falskt alarm.

Hur mår du?❤️
    Kanske är cyclogesten som gav blödning, tror att den kan göra det! 

Jag mår rätt bra, men orolig för att det inte ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet nu! 😊
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-26 10:09:25 följande:

Nu fick Vi meddelandet om att två blastocyster kunnat frysas. Så skönt att veta att vi kan göra en FET om det inte tar sig nu och kanske slippa stimulering och äggplock. 

Å, grattis! 🙂 Det är ju toppen! 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-26 17:52:27 följande:
     testade idag och det var negativt så det är nog kört för mig tyvärr 😭
    Så tråkigt att höra! ❤️ 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-27 10:01:25 följande:
    Jag testade igår på kvällen efter jobb,  4 dagar innan testdagen och jag fick negativt. 

Så jag hade rekommenderat dig att försöka vänta till testdagen så slipper du bli besviken och ledsen.
    Jag testade dagen innan testdagen och fick ganska svagt streck med morgonurin men betydligt starkare streck dagen efter så ibland kanske det är värt att vänta någon dag också om man orkar hålla ut 😅
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-29 10:39:56 följande:

Hur många gånger har ni gjort ivf? 

Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭 

Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩 

Tre gånger har jag gjort det, första resulterade i ett barn som nu är 5 år, inga till frysen, andra ivf plockade de ut 10 ägg, inget utvecklades som det skulle efter befruktning så ingen återföring. Tredje ivf:en blev ett ägg av 6 befruktat och jag fick tillbaka det dag tre och är nu gravid. Trots att vi haft otur med befruktning och aldrig lyckats få långtidsodling att fungera har vi verkligen haft sån oerhörd tur ändå.

Hoppas så att det är er tur snart ❤️
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-12-04 12:40:11 följande:

Jag gjorde äggplock och insättning av blastocyst förra månaden som inte resulterade i graviditet. Just nu går jag och väntar på mens för att starta en ny process med insättning... men mensen kommer inte! Har ni varit med om det? Jag har regelbundet start på dag 25-27 (jag har kollat hela det här året) men ny är jag på dag 31 och har inte fått än. Tog tom gravtest imorse bara för att utesluta. Det var negativt såklart.

Har ni varit med om att det blir så försenat månaden efter hormonsprutor och så?

Min mens kom några dagar senare månaden efter jag gjort en ivf. Alltså inte mensen som kom i samband med ivf-behandlingen utan månaden efter när jag gick och väntade på att köra igång en ny omgång sprutor! 😊 
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-04 08:03:55 följande:

Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(

Tråkigt att höra! ❤️ 
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

Å nej så tråkigt! ❤️
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

Grattis!!! 🥳🙂 Vad glad jag blir för dig! 
  • April2
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:02:33 följande:

Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!

Grattis!! 😊❤️
Svar på tråden 40år och IVF