• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

SJZ skrev 2024-11-25 18:50:46 följande:

Jag fick samtal imorse att mitt enda ägg hade inte befruktats...Men har pratat med läkaren att jag får göra ett till försök. Jag fyller 40 år i slutet av februari och då får jag inte göra mer via landstinget. Men jag ska köra på Menopur denna gången.Ska ringa kliniken imorgon för att stämma av när jag kan köra igång. Jag vill helst göra nästa vecka för att annars blir nästa gång i slutet av December och då kanske det inte går med tanke på röda dagar och så..sen blir nästa gång annars i slutet på Januari och det känns lite stressigt då jag ska resa bort den 15 Februari...Pratade nyss med en apotekare att Ganirelix är slut hos tillverkaren just nu. Passa på att ta ut era mediciner i tid eller be dem ändra till Fyremadel. Jag lyckades hitta ett apotek i närheten av mig som hade några kvar i lager.

Så himla tråkigt. Känner verkligen med dig. Jag fick ju köra på direkt då det var så få äggblåsor och behövde inte vänta en månad emellan. Hoppas du får köra på direkt och att det inte krockar med julhelgerna. Kämpa! 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-25 21:59:35 följande:

Cyclogest - vad har ni upplevt för biverkningar? 

jag är på Äggplock plus 5 dagar. RD3 bara. Är fortfarande helt otroligt svullen om buken på kvällarna. 

är detta något ni upplevt av vaggisarna eller är det fortfarande äggplocket tro?

Hej. Jag ligger ju en dag efter dig. Jag är trött, riktigt trött. Utöver det kan jag nog inte säga att jag har några biverkningar alls... känner ändå efter hela tiden men icke. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-26 12:07:26 följande:

Har du fått testdag 7/12? satte du in blasto eller en tvådagars? Du har säkert skrivit det men jag hittar det inte när jag skrollar uppåt. 

min trötthet var som värst under stimuleringen efter ett par dagar. nu somnar jag visserligen på soffan vid 21 varje kväll men det är ok under dagarna 

Satte in en 3 dagars, testdag 7/12.

Jag var trött även under stimuleringen men kopplade den mycket till den ihärdiga huvudvärken jag hade varenda dag.  

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-26 17:52:27 följande:
     testade idag och det var negativt så det är nog kört för mig tyvärr 😭
    Så tråkigt :( skickar en varm tanke och en styrkekram 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-26 18:41:10 följande:

Usch då. Huvudvärk hade jag också. Vidrig sådan. 

kul att följas åt! 

Karma hittade mig direkt för det började hugga till i magen under eftermiddagen idag. Högre upp än mensvärk  Mer känslan som om jag var vrålhungrig och höll på att svälta ihjäl trots att jag ätit som vanligt. Kan ju hoppas det inte fortsätter kännas så här någon längre tid. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-29 10:39:56 följande:

Hur många gånger har ni gjort ivf? 

Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭 

Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩 

Jag är på mitt försök. Känner mig redan bekymrad över att jag inte började försöka tidigare...
  • Anonym (Hoppfull)

Ett embryo till frysen ! Lite glädje. Känns ändå som det bådar lite gott för det andra som återfördes. 

Funderar om jag kanske skulle tjuv testa imorgon men borde försöka hålla mig. 14 sen sprutan. 12 sen äggplock.   

• Anonym (Hoppfull)

Tjuvtestade idag, med cb testa tidigt, negativt. Ruvardag 9 och 12 dagar sen plock? håller tummarna att jag ändå var någon dag tidig men inte så hoppfull längre :( 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

Nervernautanpå skrev 2024-12-03 19:52:09 följande:
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

Förstår att ni testar tidigt. Det gjorde jag också. Men tror nästan det är bättre att vänta om man står ut för att inte bli besviken i onödan. 
    Håll ut sista biten nu, hejar på er.

@JLB avser du fortsätta testa nu dagligen? 

Får se om jag kan hålla mig från att testa imorgonbitti igen?. Mensen borde av erfarenhet från förra månaden komma 15 dagar efter äl sprutan, alltså imorgon. Så känns klart lite avgörande imorgon. 

• Anonym (Hoppfull)

Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-04 17:38:16 följande:

Testade precis igen på RD12. Då är alltså embryot 14 dagar. jag tror jag ser något!! Kan ni hjälpa mig att tyda det? Testade igår på RD11 och såg ingenting alls? 

Jag tycker mig också se något!! Jag är nog ingen bra referensperson dock jag vet knappt var jag heter med denna maxade väntan och frustrationen. Testa igen! 🙌
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

Så roligt! Stort grattis!

Jag testade igen idag RD11 med cb testa tidigt, men fortfarande negativt. Nu inte mycket hopp alls kvar men tänker väl att jag så klart provar imorgon igen och sen en sista gång på lördag när jag fått testdag  

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-06 17:23:08 följande:
    Jag fick inte svagt positivt förrän RD12 så ge inte upp! 
    RD13. Testdag enligt kliniken, dubbla tester av olika märken, båda negativa. :(

Fortfarande ingen mens trots 18 dagar sen ÄL sprutan. så har nu även gett upp att fått köra på med en FET innan julhelgerna. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:02:33 följande:

Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!

Grattis. Håller tummarna för dig  
  • Anonym (Hoppfull)

Önskar er också en god jul. 

Hann inte ett nytt försök innan helgerna så nu blir det att vänta en månad till. 

• Anonym (Hoppfull)

Min kropp känns helt upp och ned. Började med ägglossningstest dag 5 efter första blödning. Testat nu i 2-3 veckor utan positiv sticka. Nu fått spottning 3 dagar i rad? förtidig superlight mens? 30 år av regelbunden mens och ett ivfförsök och allt är urballat? :( Kliniken stängd över helgerna men planen var ju att försöka igen med start första veckan i januari när jag var beräknad att få mens. 

• Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2024-12-26 12:07:02 följande:

Önskar god fortsättning till alla!

Även jag får ta nya tag till nästa år. Tyvärr fick jag ett tidigt missfall/kemiskt. Så ledsamt att den inte ville stanna kvar💔

Planerar att göra ett nytt äggplock i januari om jag bara hinner få ut läkemedlen i tid. Ska ta bemfola igen denna gång och det finns inte på något apotek att ta ut så jag beställde från nätet. Efter en vecka fick jag meddelande att dom inte kunde leverera orden alls, så nu hoppas jag att ett annat apotek ska hinna få hem det i tid trots alla helgdagar. Kommer med största sannolikhet få mens innan kliniken öppnar så får hoppas att det löser sig.

Jag missade helt ditt inlägg. Så himla tråkigt. Beklagar men gott att höra att kämpaglöden lyser och att du prepped för nytt försök kommande månad. Heja dig. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-01-04 21:17:52 följande:
    Det löste sig som tur var med läkemedlen och jag har fått hem dom😊

Hur har det gått för dig, har mensen dykt upp än?

Skönt att det löste sig med läkemedel. De har inte skrivit ut några nya till mig än vilket stressar mig lite även om jag har en hel vecka hemma fortfarande. 

Nej. Fortsatte med bruna flytningar i över en vecka men nu kom mensen så nu börjas det med ägglossningstester, igen. Förhoppningsvis ger de utslag denna månaden nu. 

• Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-01-08 22:34:26 följande:
    Härligt att du är igång igen. Håller tummarna nu!🤩

Jag väntar fortfarande på mensen som skulle ha kommit i måndags för att sätta igång med sprutor igen. Den brukar aldrig vara sen men nu känns kroppen upp och ner efter mitt kemiska, så få se när den dyker upp.
    Känner med dig. Själv har jag fortsatt bruna flytningar och håller  på med ägglossningstester och känner mig bara allmänt pessimistisk att det inte kommer bli något positivt utslag denna månaden heller då allt verkar urballat. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-10 20:12:30 följande:

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

Jag fick till mig att det var plus minus 2 h som gällde. Var inte ens någon kommentar från dem att försöka ta samma tid / timma så det gjorde jag inte utan varierade helt inom ett spann på 4 h under kvällen?.. 
Svar på tråden 40år och IVF