• Nervernautanpå

40år och IVF

Anonym (221711) skrev 2024-11-11 11:33:26 följande:
    Jag hade ultraljud idag och jag hade bara 4 äggblåsor denna gången också. Men han sa att blåsorna hade växt och ser jätte fina ut. På onsdag bli det äggplock så jag håller tummarna att de går bra🤞☺️
    Åh, håller tummarna för dig. Behövs som tidigare sagts bara ett guldägg.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-13 12:48:59 följande:

Håller tummarna! 

Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
    Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar? 

Jag gjorde ultraljud på en fredag och äggplock på måndagen.
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-14 11:27:40 följande:

undra om man får sätta tillbaka båda äggen? 

Grattis till befruktade ägg!
    På min klinik sätter dom inte in flera ägg samtidigt, jag har frågat. Men det är säkert olika. 
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-14 09:57:53 följande:

Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande? 

Så jobbigt att vänta (sms)besked. Man blir tokig och tiden står stilla. 

Jag var ledig dagen då dom plockade ägg, pga medicin. Har för mig att jag fick en cocktail av morfin, stesolid och Alvedon. Jobbade dagarna efter men hade väldigt ont. Men det verkar väldigt individuellt! Men skulle säga att väntan är värst!
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-15 08:47:36 följande:
    Tror att det är samma på min också men jag är inte säker. Får fråga läkaren idagSkäms

Hur är det med dig?Hjärta
    Min läkare menar på att risken är så mycket större både för mamma och barn vid flerbarnsgraviditet och att dom därför inte gör det. 

Tack, det är rätt ok. Hade nästan hunnit glömma hur psykiskt påfrestande den här resan är då vi haft uppehåll i några år pga pandemi osv. Just nu går jag och väntar på nästa mens då jag ska kontakta kliniken igen. Som jag förstått det så blir det insättning fem dar efter ägglossning då vi har i frysen.
  • Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2024-11-15 12:37:34 följande:

Har bara läst här ett tag, men hejar på alla som kämpar här inne❤️

Jag gjorde en frysåterföring nu i november men i måndags kom mensen så det ville inte ta sig denna gång heller, det var vår tredje insättning och börjar misströsta lite.
    Vi ska iallafall köra på och göra ny insättning direkt i denna cykel, men förhoppningarna har sjunkit till typ ingenting nu. Tycker det är så tufft med dessa negativa test och att inte ens få komma till testdagen utan att mensen redan dykt upp. Man vet ju från början att man har lite oddsen emot sig även om allt ser bra ut, så ibland är det svårt att hålla modet uppe.

Ursäkta deppigt inlägg, men behövde skriva av mig lite😊

Känner exakt samma som du. Kämpa på ❤️
  • Nervernautanpå
    April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:

Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊 

Wow! Vad roligt. Grattis!
  • Nervernautanpå
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-18 21:13:00 följande:

Tack för svar angående biverkningar, allesamman! 

nu Har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan. Har tid för äggplock på onsdag kl 08.15 🙌🏻 
    känns spännande! 

Lycka till!
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-18 09:28:36 följande:

Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen Förvånad

Väntan är nästan det värsta i hela processen. Kämpa på!
  • Nervernautanpå
    April2 skrev 2024-11-20 11:30:31 följande:

Vad har ni fått för instruktion angående progesteron? Jag började dagen efter äggplock och skulle ta i tre veckor. Det innebär att jag ska sluta på fredag. Jag känner mig lite nervös över detta, tänk om jag inte producerar tillräckligt själv.. Jag kommer inte ihåg hur det var då jag blev gravid efter första ivf-en om jag tog längre tid då men var ju betydligt yngre då också.. 😅

Jag tog morgon och kväll dagen efter äggplock och fram till testdag, och om testet var positivt skulle jag ta en om dagen tills dom tog slut. 
Svar på tråden 40år och IVF