• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:

Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊 

Stort grattis! 
  • Anonym (Hoppfull)

Men dagens glädjebesked i tråden glömde jag skriva en uppdatering hur det gått för mig. 

Ultraljudet gick ok. 5 äggblåsor i osynk i utvecklingen. De tror två kommer hinna spricka men siktar på 3 som är på tillväxt. Ska köra på några dagar till med sprutorna och sen blir det äggplock. Just nu glad att beskedet inte vara att avbryta igen. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-19 15:46:05 följande:

Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️

Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på Rynkar på näsan

Hoppas att du fick guldägget direkt. Segt med väntan nu i två veckor.. 
  • Anonym (Hoppfull)

Bara 3 ägg på plocket. Var väl ungefär som väntat så borde vara glad för de kunde ju varit sämre. 

Låter som min klinik har annat förfarande än de jag hört här i tråden. Antal befraktade ägg och kvalitet på äggen får jag veta först vid återförandet. De ringer endast om det inte blir återförande alls. Det känns som extra dagar av ovist väntande för mig, onödigt och dåligt tycker jag, mindre arbete för dom tänker väl kliniken? 

• Anonym (Hoppfull)

Någon som vet eller förstår logiken att man inte väntar på dag 5 om det är färre än 5? Eller helt enkelt alltid väntar till dag 5. Är det sämre för embryot att vänta fler dagar på återförande? Finns det statistik att det tenderar att vara sämre kvalitet ju fler ägg det är? Har svårt att förstår att man har valt ett förfarande som ger sämre förutsättningar när det är färre ägg om det inte finns någon mer faktor.

• Anonym (Hoppfull)

Jag misstänkte att det var något sånt. Det är alltså en viss risk att odla till dag 5 och den vill man minimera vid få ägg. den logiken kan jag köpa.

• Anonym (Hoppfull)
    April2 skrev 2024-11-21 13:37:18 följande:
    Grattis till 3! Behövs ju inte alltid så många fler! Ja, all väntan man kan slippa är ju positivt i den här processen! Får du återföring dag 2 då i alla fall så du inte behöver vänta så länge? 
    Återföring planerad dag 3, alltså söndag. Om de inte ringer imorgon och avbokar pga icke befruktade ägg. 
  • Anonym (Hoppfull)

Ingen har ringt idag så tolkar det som att det är minst ett ägg som blivit befruktat. De kan såklart fortsatt ringa och avboka om de inte delar som osv men känns som en milstolpe ändå. 

• Anonym (Hoppfull)
    SJZ skrev 2024-11-23 05:37:35 följande:

Hej!
    Jag är 39 år och ska fylla 40 i Februari. Jag gjorde äggplock igår. Hade 4 äggblåsor men det fanns bara ett ägg. Det bokades en tid för ET på Måndag. De skulle höra av sig innan kl. 12 (på måndag antar jag ) om något hade hänt med ägget. Min man sa att embryologen hade sagt att det var ett bra ägg under äggplocket. Vi håller tummarna att det är ett guldägg annars får vi se vad de säger om vi får köra en ny omgång. 

Håller tummarna för dig. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-25 18:26:56 följande:

Tror att det är kört för mig 😭
    Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️

Låter som redan sagt oroväckande men behöver ju inte vara kört. håller tummarna. 
Svar på tråden 40år och IVF