• Eulalia84

40år och IVF

Anonym (221711) skrev 2025-01-08 22:07:35 följande:

Hur går det för er tjejer? 

Jag har haft långa protokollet den här gången så jag har sprayat sen den 19/12. Började med sprutorna idag. Håller tummarna att det går bättre den här gången🥰 

Härligt att du är igång igen. Håller tummarna nu!🤩

Jag väntar fortfarande på mensen som skulle ha kommit i måndags för att sätta igång med sprutor igen. Den brukar aldrig vara sen men nu känns kroppen upp och ner efter mitt kemiska, så få se när den dyker upp.
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-01-15 14:54:55 följande:

En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-16 18:38:53 följande:
    Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 

Härligt. Håller tummarna att allt går som det ska nu, speciellt efter all väntan😊

Det går framåt för mig också. Är på sprutdag 5 och ska på ul på måndag för att se hur det ser ut. Tror inte det blir så många ägg denna gång.
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-01-17 00:08:47 följande:
    Hållerctummarna för dig. Varför tror du det är färre ägg?
    Mest känslan i kroppen, kände mer symtom av sprutorna förra gången när det blev fler ägg. Nu känns det ungefär som första gången när det blev färre ägg. Hoppas såklart jag har fel, och krasst räcker det med ett ägg om det är det rätta.
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-17 12:54:13 följande:
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-16 18:38:53 följande:
    Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 

Håller tummarna att allt går bra för er🥰

Själv ska jag på ul på måndag för att se hur många äggblåsor det finns. Va på ul i onsdags och då hade jag 4 äggblåsor och en massa små. Han hoppades att de små äggblåsorna skulle växa tills sig till på måndag så vi får se om han har rätt.
    Äggplock den 22/1 blir de iallafall☺️
    Hoppas de små hinner växa till sig till äggplocket🥰

Jag ska också göra ul på måndag, ett första för att se hur många äggblåsor det finns. Har jag otur blir det äggplock på ons som är typ den enda dagen på månaden jag inte kan vara frånvarande från jobbet. Så får se hur jag ska lösa det i så fall.

• Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-20 18:30:58 följande:
    Hur gick det för dig? Gick det bra🥰
    Blir äggplock på torsdag för mig, så det var skönt att det inte blev onsdag. Ul visade lite blandad kompott, fanns några äggblåsor men dom var i olika storlek och dom som var små kommer inte hinna växa till sig tyvärr. 

Hur gick det för dig idag? Hade dom små vuxit till sig?🥰
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-21 09:14:29 följande:
    Skönt att de löste sig med äggplock.

Det gick bättre den här gången, några av dom små hade vuxit men inte alla☺️
    Härligt. Lycka till med äggplocket imorgon!☺️
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-21 18:26:34 följande:

Gott att det gått bra! 

Själv har jag gjort insättning. Upptiningen gick alltså bra :)  kände mig dock lite allmänt förvirrad och oinformerad då jag först nu förstod att jag inte ska ta några läkemedel denna gången. Tex cyclogesten som jag väl trodde att jag skulle få ett nytt recept på och börja ta omgående men tydligen inget alls.. 

Så skönt att det gick bra med upptining och insättning. Håller tummarna!☺️

Jag tror det är lite olika hur klinikerna gör. Hos vissa kliniker ska man ta progesteron vid FET i naturlig cykel, hos andra inte. Min klinik ger inte det så jag har inte fått det vid mina två frysåterföringar. Men kommer fråga om att få det om jag ska göra någon fler fet framöver då jag misstänker att min egna produktion kanske inte är tillräcklig.
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-01-23 00:57:58 följande:
    Ja, precis så känns det. Som att kroppen motarbetar. Ska ringa kliniken imorgon och kolla hur jag ska göra. Hade verkligen hoppats att kunna göra en insättning nu i januari. 
    Jag önskar ingen att gå igenom detta, men känns ändå fint att vi är några stycken som går igenom samma resa. Att ha någon att bolla lite med och prata av sig med betyder jättemycket.
    Känner med dig. 

Håller med det är mycket värt att ha några som är i samma situation att bolla och prata av sig med. Lätt att man känner sig ensam på denna resa.
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-23 10:59:41 följande:
    Tack så jätte mycket🥰

Fick just ett meddelande att det bara va 2 st som blev befruktade av alla ägg 😕

Insättning på lördag. (Undra varför dom valde att vänta tills på lördag)
    Hoppas det går bra imorgon🥰 Förstår din känsla om befruktningen men guldägget kan mycket väl vara ett av dom två ägg som blev befruktade.
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-24 12:58:32 följande:

Började dagen med blödning? 3 dagar kvar till beräknad mens och en vecka till testdag. Känns hopplöst även om jag vet att det kanske ändå inte betyder att det är kört men känns som oddsen försämrades väldigt väldigt mycket att det här ska ha gått vägen. Gått och mantrat till mig själv att inte våga ta ut i förskott att det ska gå vägen men har innerst inne verkligen trott att denna gången kommer det gå. Försöker hålla hoppet uppe några dagar till. Ska börja smygtesta i helgen. Testa-tidigt-testen skulle nog kunna börja ge utslag så jag kan börja få indikation vart detta barkar.

Kan det varit en nidblödning? Man tappar ju lätt modet när man får en blödning under ruvartiden, jag håller tummarna att du trots allt får ett positivt resultat. Ge inte upp än.
  • Eulalia84

Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.

Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag. 

• Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-30 19:14:20 följande:
    4 dagar, så som sedvanlig mens. :( 
    Anonym (221711) skrev 2025-02-01 08:15:20 följande:

Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett Plus på stickan ☹️

Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången. 

Tusan också. Skickar styrkekramar till er❤️ 

• Eulalia84

Liten uppdatering från mig. Av mina fyra befruktade ägg utvecklades ett till blastocyststadiet och är nu återfört. Är på rd 5. Kliniken var inte intresserade att ändra något inför detta försök så jag prövar några saker på egen hand. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda denna gång iaf.

Försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom och försöker sysselsätta mig med annat för att inte tänka på om det lyckats eller ej hela tiden. Har även gett mig själv google förbud, men dock brutit det några gånger redan😅 

• Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-07 21:00:49 följande:

Pratat med kliniken i veckan och känner mig uppgiven hur långsamt att hela tiden verkar gå. Nu ska jag vänta på att det ska höra av sig om nytt försök och planera hur det ska se ut. en mens har passerat och låter som nästa också hinner passera innan de får tummen ur. Varför exakt kan jag inte börja med sprutor igen nästa cykel? förutsätter att de avser byta läkemedel eller något nu och inte slösar tid för att de är långsamma. 

Men va trist och jobbigt med en sådan klinik. Som om det inte är nog med all annan väntan inom ivfprocessen. Hoppas det löser sig och att dom sätter lite fart. 
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-02-08 05:15:56 följande:

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

Åh stort grattis!❤️ 
  • Eulalia84

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

• Eulalia84
    Livshopp2025 skrev 2025-02-09 09:27:46 följande:
    Men vilken härlig start på helgen för dig, grattis!! Lycka till fortsättningsvis!
    Anonym (221711) skrev 2025-02-09 10:31:35 följande:
    Nej vad roligt, stort grattis🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen❤️
    Nervernautanpå skrev 2025-02-09 11:48:20 följande:
    Grattis! ❤️
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-09 12:38:16 följande:
    Grattis! 🥰
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-09 16:18:03 följande:
    Grattis 🤩🤩

Tack så mycket allihopa❤️
Svar på tråden 40år och IVF