40år och IVF
Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊
Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊
Men dagens glädjebesked i tråden glömde jag skriva en uppdatering hur det gått för mig.
Ultraljudet gick ok. 5 äggblåsor i osynk i utvecklingen. De tror två kommer hinna spricka men siktar på 3 som är på tillväxt. Ska köra på några dagar till med sprutorna och sen blir det äggplock. Just nu glad att beskedet inte vara att avbryta igen.
Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️
Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på
Bara 3 ägg på plocket. Var väl ungefär som väntat så borde vara glad för de kunde ju varit sämre.
Låter som min klinik har annat förfarande än de jag hört här i tråden. Antal befraktade ägg och kvalitet på äggen får jag veta först vid återförandet. De ringer endast om det inte blir återförande alls. Det känns som extra dagar av ovist väntande för mig, onödigt och dåligt tycker jag, mindre arbete för dom tänker väl kliniken?
Någon som vet eller förstår logiken att man inte väntar på dag 5 om det är färre än 5? Eller helt enkelt alltid väntar till dag 5. Är det sämre för embryot att vänta fler dagar på återförande? Finns det statistik att det tenderar att vara sämre kvalitet ju fler ägg det är? Har svårt att förstår att man har valt ett förfarande som ger sämre förutsättningar när det är färre ägg om det inte finns någon mer faktor.
Jag misstänkte att det var något sånt. Det är alltså en viss risk att odla till dag 5 och den vill man minimera vid få ägg. den logiken kan jag köpa.
Ingen har ringt idag så tolkar det som att det är minst ett ägg som blivit befruktat. De kan såklart fortsatt ringa och avboka om de inte delar som osv men känns som en milstolpe ändå.
Hej!
Jag är 39 år och ska fylla 40 i Februari. Jag gjorde äggplock igår. Hade 4 äggblåsor men det fanns bara ett ägg. Det bokades en tid för ET på Måndag. De skulle höra av sig innan kl. 12 (på måndag antar jag ) om något hade hänt med ägget. Min man sa att embryologen hade sagt att det var ett bra ägg under äggplocket. Vi håller tummarna att det är ett guldägg annars får vi se vad de säger om vi får köra en ny omgång.
Tror att det är kört för mig 😭
Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️
Jag fick samtal imorse att mitt enda ägg hade inte befruktats...Men har pratat med läkaren att jag får göra ett till försök. Jag fyller 40 år i slutet av februari och då får jag inte göra mer via landstinget. Men jag ska köra på Menopur denna gången.Ska ringa kliniken imorgon för att stämma av när jag kan köra igång. Jag vill helst göra nästa vecka för att annars blir nästa gång i slutet av December och då kanske det inte går med tanke på röda dagar och så..sen blir nästa gång annars i slutet på Januari och det känns lite stressigt då jag ska resa bort den 15 Februari...Pratade nyss med en apotekare att Ganirelix är slut hos tillverkaren just nu. Passa på att ta ut era mediciner i tid eller be dem ändra till Fyremadel. Jag lyckades hitta ett apotek i närheten av mig som hade några kvar i lager.
Cyclogest - vad har ni upplevt för biverkningar?
jag är på Äggplock plus 5 dagar. RD3 bara. Är fortfarande helt otroligt svullen om buken på kvällarna.
är detta något ni upplevt av vaggisarna eller är det fortfarande äggplocket tro?
Har du fått testdag 7/12? satte du in blasto eller en tvådagars? Du har säkert skrivit det men jag hittar det inte när jag skrollar uppåt.
min trötthet var som värst under stimuleringen efter ett par dagar. nu somnar jag visserligen på soffan vid 21 varje kväll men det är ok under dagarna
Satte in en 3 dagars, testdag 7/12.
Jag var trött även under stimuleringen men kopplade den mycket till den ihärdiga huvudvärken jag hade varenda dag.
Usch då. Huvudvärk hade jag också. Vidrig sådan.
kul att följas åt!
Hur många gånger har ni gjort ivf?
Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭
Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩
Ett embryo till frysen ! Lite glädje. Känns ändå som det bådar lite gott för det andra som återfördes.
Funderar om jag kanske skulle tjuv testa imorgon men borde försöka hålla mig. 14 sen sprutan. 12 sen äggplock.
Tjuvtestade idag, med cb testa tidigt, negativt. Ruvardag 9 och 12 dagar sen plock? håller tummarna att jag ändå var någon dag tidig men inte så hoppfull längre :(
Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒
Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒
@JLB avser du fortsätta testa nu dagligen?
Får se om jag kan hålla mig från att testa imorgonbitti igen?. Mensen borde av erfarenhet från förra månaden komma 15 dagar efter äl sprutan, alltså imorgon. Så känns klart lite avgörande imorgon.
Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(