• Nervernautanpå

40år och IVF

Anonym (221711) skrev 2024-11-04 08:59:42 följande:

Hoppar också in härSkäms

Jag och mannen började med vårt första försök den 1/11 så vi har inte kommit så jätte långt än. 

Jag är 37 och mannen är 39, han har barn sen tidigare. Jag har inga barn. 

Håller tummarna för er allaHjärta

Spännande! Har du börjat med sprutorna? 
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-04 12:32:48 följande:

Jag började med sprutorna den 1/11 Glad

Hur går det för dig? När är testdagen?

Jag har testdag på torsdag. Tyvärr har jag haft en liten blödning idag så hoppet är inte stort just nu. Hann få upp hoppet att det kunde gå vägen den här gången.... men nu verkar det inte så. 
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-04 18:11:57 följande:
    Ge inte upp hoppet änHjärta För ett antal år sen när jag gjorde ivf med mitt ex så fick jag också en blödning några dagar innan testdagen. Tog ett test på testdagen och jag fick ett starkt plus.
    Tack för peppen ❤️ jag höll ihop det typ halva dan och sen bröt jag ihop totalt. Någonstans vet man ju att oddsen är emot en, men det här gången trodde jag att det var annorlunda. Hann få upp hoppet lite. Men det är inte över förrän det är över...
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-05 11:44:13 följande:

Jag förstår att det är svårt men försök att tänka positivt. 
    Har du några gravidsymptom? Blöder du fortfarande? 

jag håller tummarna att du får ett start plus på torsdagSkäms

Blöder fortfarande så det är nog kört. Det enda som får mig att tänka att det finns typ 1% chans är att jag blöder mycket mindre än vanligt. Skulle ha ringt kliniken och rådfråga idag men hann inte med det från jobbet. Jag har fortsatt med cytogest utifall att.... men ringer imorgon och hör om det ens är lönt. Antar att dom vill att jag testar på torsdag i alla fall. 
  • Nervernautanpå

Precis som jag trodde så var testet negativt. Så det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi har ju varit i den här "svängen" i tio år nu. Med en del längre uppehåll pga att det är så sjukt jävla psykiskt jobbigt. Och dyrt såklart. Man tänker att man kanske borde vara van vid nederlag vid det här laget, men det blir inte lättare med tiden. Det blir verkligen inte det.

Nu blir det väntan en månad till nästa försök, förutsatt att det hinns med innan juluppehåll.

• Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-07 12:12:44 följande:
    Åh jag är ledsen för din skull jag vet exakt hur du känner dig❤️

Har du funderat på att göra ivf utomlands någon gång?
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark för några år sen, och sex stycken i Sverige.
    Nu har vi köpt tre ivf-försök och fungerar inte det så kommer vi inte att försöka mer. Vi har lagt alla pengar vi har flera gånger om. Går det inte vägen på dom två försöken vi har kvar så var det väl helt enkelt inte menat för oss även om det är svårt att greppa att vi aldrig skulle få egna barn. Känns oerhört svårt att tänka sig in i att vi ska förbli barnlösa. 
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-08 19:42:06 följande:

startultraljud idag med förhoppning att få besked att få börja med nytt protokoll ikväll. En äggblåsa som verkar spöka, ev troligen samma som de såg och avbröt föregående månad. De tog blodprover för att se om den var hormoniell eller ?bara? en spökande cysta. De ringde sent på eftermiddagen och sade inget utslag på blodprovet så jag får köra på trots den spökande cystan? nu tagit första sprutan så då var man igång igen. 

Lycka till, hoppas för din skull nu!
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-08 15:17:45 följande:

Nu är det jag som håller på att bryta ihopGråter
    Hade tid för ultraljud idag och när hag såg på hennes ansikte att hon inte var nöjd med resultatet. Jag hade bara 4 äggblåsor och blåsorna va mellan 9-14 cm stora. Hon höjde dosen till 375 och bokade en ny tid på måndag. 

Jag har alltid fått mellan 12-15 äggblåsor under tidigare försök och nu plötsligt så fick jag bara 4 stycken. Bröt ihop så fort att jag gick in i bilenGråter

Hoppas att allt är bra med er och att ni har en lite bättre dag än vad jag har❤️

Håll ut. Förstår att det är jobbigt. Hoppas dosökningen ger bättre effekt.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-11 20:39:10 följande:
    Så bra ändå. Det behövs bara ett fint ägg. ;)

Själv öppnade jag ett nytt paket med menopur ikväll och möttes av ett blanda-själv-kit med lösning och pulver för att sen behöva ta upp rätt mängd i en spruta. Sjukt jobbigt men gick bra. Ska dock iväg och resa igen och inte lika praktiskt att behöva ha på resandefot. Dåligt av apoteket om de är de som frångått formatet som mitt recept var på eller om det kanske är slump vad man får?. 
    Jag beställer alltid medicin via nätet för att undvika att få något annat "likvärdigt" än det som står på recept. Kan såklart vara svårt om det är jättebråttom att få. Men för mig har det alltid funkat. Av tidigare erfarenhet så är "likvärdigt" inte likvärdigt. 

Lycka till med nya sprutorna i alla fall. Den här gången går det! Kanske bra att sprutorna är lite annorlunda, ibland känns det bra bara att göra nånting annorlunda än den gången det inte funkade. En liten mindfu*k typ? 
Svar på tråden 40år och IVF