• Anonym (JLB)

40år och IVF

Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-26 12:00:17 följande:
    Hej. Jag ligger ju en dag efter dig. Jag är trött, riktigt trött. Utöver det kan jag nog inte säga att jag har några biverkningar alls... känner ändå efter hela tiden men icke. 

Har du fått testdag 7/12? satte du in blasto eller en tvådagars? Du har säkert skrivit det men jag hittar det inte när jag skrollar uppåt. 

min trötthet var som värst under stimuleringen efter ett par dagar. nu somnar jag visserligen på soffan vid 21 varje kväll men det är ok under dagarna 

• Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-26 16:36:25 följande:

Satte in en 3 dagars, testdag 7/12.

Jag var trött även under stimuleringen men kopplade den mycket till den ihärdiga huvudvärken jag hade varenda dag.  

Usch då. Huvudvärk hade jag också. Vidrig sådan. 

kul att följas åt! 

• Anonym (JLB)

God morgon! 

jag har tagit ett test för att se att Ovitrellen är borta, vilket den var. Negativt. 

Hur tidigt efter ET med en tvådagars kan man testa om man inte orkar vänta ända till testdagen? 

är på RD5 idag. Tror ni RD10 kan funka? Jag har fått två missfall under året och då har jag fått positivt på 10 respektive 11DPO. 

• Anonym (JLB)

Smygtestade idag på RD9 
    toknegativt. Det känns kört :( 

• Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-30 05:07:07 följande:
    April2 skrev 2024-11-29 18:12:53 följande:
    Tre gånger har jag gjort det, första resulterade i ett barn som nu är 5 år, inga till frysen, andra ivf plockade de ut 10 ägg, inget utvecklades som det skulle efter befruktning så ingen återföring. Tredje ivf:en blev ett ägg av 6 befruktat och jag fick tillbaka det dag tre och är nu gravid. Trots att vi haft otur med befruktning och aldrig lyckats få långtidsodling att fungera har vi verkligen haft sån oerhörd tur ändå.

Hoppas så att det är er tur snart ❤️

Det här är första försöket för mig och min man och idag har jag testdag och jag fick negativt på stickan 😭

Försöker vara positiv men det är jätte svårt. 

Jag har tidigare gjort 4 ivf med mitt ex och alla 3 försöken på RMC misslyckades, vi fick aldrig några befruktade ägg. Fjärde gången gjorde vi ivf i Turkiet och där blev jag gravid men fick mf i vecka 14. 
    ❤️ känner med dig. 
  • Anonym (JLB)

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

• Anonym (JLB)

Testade precis igen på RD12. Då är alltså embryot 14 dagar. jag tror jag ser något!! Kan ni hjälpa mig att tyda det? Testade igår på RD11 och såg ingenting alls? 

• Anonym (JLB)

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

• Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-05 15:14:13 följande:

Så roligt! Stort grattis!

Jag testade igen idag RD11 med cb testa tidigt, men fortfarande negativt. Nu inte mycket hopp alls kvar men tänker väl att jag så klart provar imorgon igen och sen en sista gång på lördag när jag fått testdag  

Jag fick inte svagt positivt förrän RD12 så ge inte upp! 
  • Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-10 20:12:30 följande:

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

Är det de stimulerande sprutorna du menar? 

jag gjorde en stimulering i november och pga mitt arbete så varierade tiderna allt från 20.00-23.00 under hela perioden. Det gjorde för mig ingen skillnad alls. Är i vecka 10 nu. 

• Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-11 20:04:28 följande:
    Jätte konstigt, min läkare sa att jag ska ta sprutan samma tid varje dag. 
    Kanske är så att de säger det som tumregel bara för att man inte ska digga allt för mycket och ta en om dagen. ena dagen lunchtid, nästa dag på kvällen osv. 
  • Anonym (JLB)

Hej allesamman. 

Jag vill bara säga att jag hejar på er, och håller tummarna för att 2025 blir alla våras år! 

Vi har kommit en bit på väg och gjorde NIPT, fick svar i fredags. Lillasyster väntas komma kring 12 augusti. 
    ❤️ 

ge inte upp  

Svar på tråden 40år och IVF