-
Håller tummarna för dig☺️April2 skrev 2024-11-03 20:53:03 följande:Återföring planerad imorgon!
-
Har bara läst här ett tag, men hejar på alla som kämpar här inne❤️
Jag gjorde en frysåterföring nu i november men i måndags kom mensen så det ville inte ta sig denna gång heller, det var vår tredje insättning och börjar misströsta lite.
Vi ska iallafall köra på och göra ny insättning direkt i denna cykel, men förhoppningarna har sjunkit till typ ingenting nu. Tycker det är så tufft med dessa negativa test och att inte ens få komma till testdagen utan att mensen redan dykt upp. Man vet ju från början att man har lite oddsen emot sig även om allt ser bra ut, så ibland är det svårt att hålla modet uppe.
Ursäkta deppigt inlägg, men behövde skriva av mig lite😊
-
Åh vad härligt, stort grattis!❤️April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:
Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊
-
Jag har haft lika båda mina stimuleringar, ont i brösten och massa ÄL-flytningar. Som jag fattat det är det helt normalt😊Anonym (JLB) skrev 2024-11-17 09:19:21 följande:
Symptom?
har sprutat Bemfola sedan 9/11. Sista ikväll. Och sista Fyremadel ikväll Också. Tar Ovitrelle imorgon.
jag har så galet ont i brösten nu 😳 och ÄL-flytningar mer än någonsin. Är detta något ni andra också upplevt?
-
Tråkigt att det inte blev något till frysen men håller tummarna att det var guldägget du fick tillbaka☺️Anonym (221711) skrev 2024-11-19 15:46:05 följande:
Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️
Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på
-
Lycka till med äggplocket!☺️Anonym (JLB) skrev 2024-11-20 08:52:57 följande:
Härligt!
jag ligger och väntar på äggplocket. härligt att läsa glada storys!
-
När du ringer om att mensen kommit kommer kliniken tala om vilken dag du ska börja med ägglossningstesten. Det beror också på hur lång din cykel brukar vara. Vid mitt första FET skulle jag börja testa på dag 10, men jag tjuvstartade redan på dag 9 och tur var det för jag fick glad gubbe redan på dag 10 och utan ett negativt test före hade jag inte fått gjort insättning i den cykeln.Nervernautanpå skrev 2024-11-23 18:20:40 följande:
Jag går ju bara och väntar på nästa mens som är om en dryg vecka. Vet ni när det är jag ska börja ta ägglossningstesten sen? Jag fattade inte riktigt. Hon på kliniken sa att jag skulle ringa första dagen jag har mens och att jag sen ska ta ägglossningstest varje dag tills det är glad gubbe? Men det lär väl sluta blöda innan man tar såna test?
Jag har 3 blastocyster i frysen. Så från ägglossning så ska det gå fem dagar som jag förstod innan ett sätts in igen. Men tinar dom upp ett bara? Eller hur funkar det? Jag har aldrig gjort insättning från frys.
Jag inväntar att få göra FET igen nu och den här gången fick jag börja testa på dag 8. Fick positivt test igår på dag 13 så lär bli insättning på fredag nästa vecka☺️ -
Tack☺️ Håller tummarna att du hinner med ett försök innan juluppehållet. Ja förstår precis, att vänta en månad känns som en evighet i det här sammanhanget. Väntan är nog det värsta med IVF, man väntar alltid på något känns det som.Nervernautanpå skrev 2024-11-24 20:08:55 följande:Tack gör svaret!
Stort lycka till nästa vecka! Jag hoppas jag hinner med att få göra det i den här cykeln, kan bli tight med juluppehåll. Men hoppas i alla fall. Man kan tycka att nån månad hit eller dit, vad gör det. Men ja ni här i tråden fattar ju. -
Såklart oroväckande men det behöver inte vara kört. Det är ju vanligt att blöda lite och mensvärk kan vara ett graviditetssymtom eller en biverkan av progesteron om man tar det. När har du testdag? Jag håller tummarna för dig💕Anonym (221711) skrev 2024-11-25 18:26:56 följande:
Tror att det är kört för mig 😭
Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️
-
Så tråkigt och tufft att ägget inte blev befruktat. Men bra att du får göra ett nytt försök. Hoppas du får ut fler ägg med menopur, för mig blev det bättre resultat med det☺️SJZ skrev 2024-11-25 18:50:46 följande:
Jag fick samtal imorse att mitt enda ägg hade inte befruktats...Men har pratat med läkaren att jag får göra ett till försök. Jag fyller 40 år i slutet av februari och då får jag inte göra mer via landstinget. Men jag ska köra på Menopur denna gången.Ska ringa kliniken imorgon för att stämma av när jag kan köra igång. Jag vill helst göra nästa vecka för att annars blir nästa gång i slutet av December och då kanske det inte går med tanke på röda dagar och så..sen blir nästa gång annars i slutet på Januari och det känns lite stressigt då jag ska resa bort den 15 Februari...Pratade nyss med en apotekare att Ganirelix är slut hos tillverkaren just nu. Passa på att ta ut era mediciner i tid eller be dem ändra till Fyremadel. Jag lyckades hitta ett apotek i närheten av mig som hade några kvar i lager.
-
Åh så tråkigt, beklagar❤️Anonym (221711) skrev 2024-11-29 10:39:56 följande:
Hur många gånger har ni gjort ivf?
Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭
Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩
Jag har gjort två äggplock och tre insättningar, inte ett positivt test i sikte och mensen har alltid kommit innan testdag💔 Tycker ruvardagarna är värst med denna resa och det blir bara jobbigare för varje misslyckat försök. Men man får försöka resa sig igen och kämpa på, dom flesta lyckas ju till slut☺️ Så ge inte upp💕 -
Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:
Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒
Känner med er❤️ Men det kan fortfarande slå om även om chansen är lite mindre.Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-04 08:03:55 följande:Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(
Jag har gjort insättning igen och är på rd 5 och jag har så svårt att vara positiv denna gång. Redan tagit ut misslyckandet i förväg liksom. Känner inga symtom och kroppen känns precis som den brukar under den här delen av cykeln. Jag kommer inte att tjuvtesta men kommer veta ganska snart iallafall eftersom mensen är beräknad till måndag.
-
För mig har mensen kommit som en klocka på rätt dag trots äggplock och insättningar.Nervernautanpå skrev 2024-12-04 12:40:11 följande:
Jag gjorde äggplock och insättning av blastocyst förra månaden som inte resulterade i graviditet. Just nu går jag och väntar på mens för att starta en ny process med insättning... men mensen kommer inte! Har ni varit med om det? Jag har regelbundet start på dag 25-27 (jag har kollat hela det här året) men ny är jag på dag 31 och har inte fått än. Tog tom gravtest imorse bara för att utesluta. Det var negativt såklart.
Har ni varit med om att det blir så försenat månaden efter hormonsprutor och så?
Men jag tror det är ganska vanligt att det kan bli förskjutet, och speciellt när man behöver att den ska komma i tid. Hoppas den kommer igång så du hinner göra insättning innan juluppehållet❤️ -
Va roligt☺️ Stort grattis!❤️Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:
Det stämde! Så skönt!
nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?
-
Stort grattis!🥳💕Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:
Det stämde! Så skönt!
nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?
-
Beklagar, vet hur tufft det är att få negativt❤️Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-07 07:32:54 följande:RD13. Testdag enligt kliniken, dubbla tester av olika märken, båda negativa. :(
Fortfarande ingen mens trots 18 dagar sen ÄL sprutan. så har nu även gett upp att fått köra på med en FET innan julhelgerna. -
Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
-
Önskar god fortsättning till alla!
Även jag får ta nya tag till nästa år. Tyvärr fick jag ett tidigt missfall/kemiskt. Så ledsamt att den inte ville stanna kvar💔
Planerar att göra ett nytt äggplock i januari om jag bara hinner få ut läkemedlen i tid. Ska ta bemfola igen denna gång och det finns inte på något apotek att ta ut så jag beställde från nätet. Efter en vecka fick jag meddelande att dom inte kunde leverera orden alls, så nu hoppas jag att ett annat apotek ska hinna få hem det i tid trots alla helgdagar. Kommer med största sannolikhet få mens innan kliniken öppnar så får hoppas att det löser sig.