• Anonym (221711)

40år och IVF

Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-11 20:39:10 följande:
    Så bra ändå. Det behövs bara ett fint ägg. ;)

Själv öppnade jag ett nytt paket med menopur ikväll och möttes av ett blanda-själv-kit med lösning och pulver för att sen behöva ta upp rätt mängd i en spruta. Sjukt jobbigt men gick bra. Ska dock iväg och resa igen och inte lika praktiskt att behöva ha på resandefot. Dåligt av apoteket om de är de som frångått formatet som mitt recept var på eller om det kanske är slump vad man får?. 
    De hade jag sist jag gjorde ivf. Att man var tvungen att blanda själv och det var då jag fick mellan 12-15 äggblåsor. Men länaren intormerade mig också om att jag skulle blanda själv. fick du ingen info om det? Denna gången fick jag sprutan som man bara skulle vrida på. 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-12 00:33:12 följande:
    Åh, håller tummarna för dig. Behövs som tidigare sagts bara ett guldägg.
    Tack så jätte mycket. Jag fick som sagt aldrig några befruktade ägg med mitt ex så jag är lite orolig. Men jag hoppas verkligen att det går bättre denna gången☺️🤞
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-12 15:39:57 följande:
    Ringde idag. De har skrivit ut fel. Nu fått recept på pennor istället så hämtat ut dem. Ingen mer kemilabb utan instruktion ?..
    Skönt att de löste sig. Nu håller vi tummarna att allting går bra och att du får många äggblåsor.🤞
  • Anonym (221711)

Nu har jag varit på äggplock och det blev 3 ägg. Nu får vi hoppas att dom blir berfuktade 🤞🤞🤞

• Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-13 12:18:24 följande:
    Ja, ska hålla tummarna för dig! 😃
    Tack så jätte mycketHjärta

Hur mår du? har du några symptom? När är testdagen?Skäms
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-13 13:08:16 följande:
    Testdag söndag, har mensvärk från och till men ingen mens ännu.. 🙂
    åh så spännande, hoppas att du får ett starkt plus på söndagSkäms
  • Anonym (221711)

Sitter och väntar på meddelandet där dem berättar om det har blivit några befruktade ägg eller inte. Får panik varje gång min mobil plingar tillRynkar på näsan

När fick ni smset? på förmiddagen eller eftermiddagen? 

• Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-14 09:57:53 följande:

Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande? 

Så jobbigt att vänta (sms)besked. Man blir tokig och tiden står stilla. 

Jag hade äggplock igår och jag fick inte jobba eftersom att jag fick morfin. Man blir ganska snurrig i huvudet så man får inte köra bil. 

Läkaren sa till mig att jag skulle ligger ner och vila resten av dagen. Hon sa att jag bara skulle gå upp för att äta mat och för att gå på toa annars skulle jag ligga i sängen och vila.  Jag hade inte ont och jag tog inga smärtstillande. Kändes lite när jag gick men det var inte så farligt. Sen behöver de ju inte vara samma för allaSkäms
  • Anonym (221711)

2 befruktade ägg😭 Är så glad så jag sitter och gråter på jobbSkäms

• Anonym (221711)

undra om man får sätta tillbaka båda äggen? 

Svar på tråden 40år och IVF