• April2

40år och IVF

Eulalia84 skrev 2024-11-03 17:48:28 följande:

Hur går det för er här inne?🥰

Jag gjorde FET i fredags och ruvar nu. Tycker tiden går såå långsamt, testdagen känns som en evighet bort.

Återföring planerad imorgon! Glad
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-11-04 12:50:32 följande:
    Jag har testdag på torsdag. Tyvärr har jag haft en liten blödning idag så hoppet är inte stort just nu. Hann få upp hoppet att det kunde gå vägen den här gången.... men nu verkar det inte så. 
    Å nej, hoppas att det går vägen för er! 
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-11-07 11:56:37 följande:

Precis som jag trodde så var testet negativt. Så det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi har ju varit i den här "svängen" i tio år nu. Med en del längre uppehåll pga att det är så sjukt jävla psykiskt jobbigt. Och dyrt såklart. Man tänker att man kanske borde vara van vid nederlag vid det här laget, men det blir inte lättare med tiden. Det blir verkligen inte det.

Nu blir det väntan en månad till nästa försök, förutsatt att det hinns med innan juluppehåll.

Å nej vilket tråkigt besked! Jag håller på att ställa in mig på att få samma när jag har testdag nästa helg. Så oerhört psykiskt pressande all väntan och osäkerhet.. 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-08 15:17:45 följande:

Nu är det jag som håller på att bryta ihopGråter
    Hade tid för ultraljud idag och när hag såg på hennes ansikte att hon inte var nöjd med resultatet. Jag hade bara 4 äggblåsor och blåsorna va mellan 9-14 cm stora. Hon höjde dosen till 375 och bokade en ny tid på måndag. 

Jag har alltid fått mellan 12-15 äggblåsor under tidigare försök och nu plötsligt så fick jag bara 4 stycken. Bröt ihop så fort att jag gick in i bilenGråter

Hoppas att allt är bra med er och att ni har en lite bättre dag än vad jag har❤️

Hoppas hoppas att dosökningen ger effekt!
  • April2

Dag 8 efter ET, har typ inte några symtom förutom fryser (men var svettig imorse). Brösten har slutat göra ont för någon dag sedan.. Hatar denna väntan med övertolkning av symtom Flört

• April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-12 15:39:57 följande:
    Ringde idag. De har skrivit ut fel. Nu fått recept på pennor istället så hämtat ut dem. Ingen mer kemilabb utan instruktion ?..
    Å vilken tur, låter stressigt med kemilabb hemma!! Förvånad
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-13 10:59:55 följande:

Nu har jag varit på äggplock och det blev 3 ägg. Nu får vi hoppas att dom blir berfuktade 🤞🤞🤞

Ja, ska hålla tummarna för dig! 😃
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-13 12:21:45 följande:
    Tack så jätte mycketHjärta

Hur mår du? har du några symptom? När är testdagen?Skäms
    Testdag söndag, har mensvärk från och till men ingen mens ännu.. 🙂
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-13 12:48:59 följande:

Håller tummarna! 

Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
    Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar? 

Mitt förra fick jag göra tre UL. Efter sista blev ÄP två dagar efteråt dvs jag tog ÄL-sprutan samma kväll som sista UL. Denna gång gjordes UL måndag och ÄP blev fredag samma vecka. 😊 
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-14 09:57:53 följande:

Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande? 

Så jobbigt att vänta (sms)besked. Man blir tokig och tiden står stilla. 

Jättebra, jag har haft väldigt bra upplevelse vid alla mina tre jag gjort. Inte jobbat samma dag pga avstånd till kliniken men dagen efter har det gått toppen! 🙂 
Svar på tråden 40år och IVF