40år och IVF
Ja det förstår jag. Måste vara nån slags allergisk reaktion eller? Vet att jag fick lutinus för några år sedan men minns inte hur jag kände då.
Hur många dagar efter positivt ägglossningstest bokades ni in för insättning av fryst blastocyst?
jag minns inte hur det var för mig förra FET...
ovritellen räknas den som ett dygn innan positivt ägglossningstest måntro, så jag kanske ska räkna med 4 dagar bara då? gör ingen jätteskillnad men försöker vara lite proaktiv med min kalender även om jag inte vet säkert vilken dag ägglossning är positiv då hela cykeln känns upp och ner. Som vanligt. Och som vanligt är ju det normalt när man frågar pga efter tidigare behandlingar.
Läste precis att Carolina Gynning är gravid, 46 år. Verkar vara på naturlig väg som jag fattade det. Så hur mycket man än får höra om att det är näst intill omöjligt att bli gravid när man är sååå gammal som över 40 👵🏻😉 så finns ju uppenbarligen en chans för oss 💕
Jag har typ alltid försökt testa på helgen eller när jag kunnat ta en ledig dag eller i minsta fall kunnat jobba hemma. får ångest av bara tanken att i stress på morgonen testa bli ledsen och behöva stressa iväg till jobbet.
håller tummarna för er!
själv går jag och väntar på ett positivt ägglossningstest som verkar helt spårlöst försvunnet. Säkert karma för jag gick och hoppades här i helgen att det inte skulle vara positivt en speciell dag då jag inte kunde göra insättning den dagen det hade inneburit. nu är jag istället jättestressad att det ska dra ut flera dagar till pga påsken? så är det inte positivt innan lördag så blir det inget denna månaden pga påskstängt på kliniken. Värsta som kan hända är att det skjuts fram en månad så det får väl vara väl.
Upplever min klink så sjukt oflexibla. att skriva ut ovitrelle för att anpassa efter mig verkar helt otänkbart. skulle Aldrig våga fråga det då jag upplever att de är arg och sura på mig för minsta lilla jag önskat avseende tider. Jag trixar och vänder och vrider med jobbet som tyvärr är oflexibellt enstaka dagar och tider. jag har mycket åtagande då jag driva ett större bolag med många anställda med både nationella och internationella åtagande och verksamhet. Kliniken är helt dumma i huvudet enligt mig när man inte kan göra någon som helst anpassning av varken dagar eller tider när det GÅR att anpassa. Sist var det ju helt avgörande för mig på klockslagen då jag hade bolagstämma en timma, EXAKT den timman de hade satt för en undersökning inför äggplock och den gick minsann inte att flytta dag eller tid utan fick välja att avbryta och förbruka ett ivf försök eller infinna mig på min tid. när jag ojjat mig över tiden har jag fått uppmaningen att det är bara att sjukanmäla dig. Sjukanmäla mig till vem exakt? pga ovan som blir helt katastrofalt för mig när kliniken säger nej tyvärr vi har inte tid med dig denna månaden. Bättra lycka nästa gång. vilket hänt mig 2 av 3 försök. Då jag Har flyttat hundra grejer, flytta runt minst ett par resor och flaggat ett par veckor semester till min styrelse för att säkra upp tiden för äggplock osv Och då säger kliniken vi kör nästa månad istället.?.. *skriker i frustration*