40år och IVF
Känns som jag fått i alla fall lite mer klarhet nu. Var om något nog så att de plockade dem för sent, inte för tidigt. Fick ju en ytterligare spruta när jag var på kontrollen och läst på att den skulle akut bromsa ägglossningen. Blir det ny omgång kommer de ta in mig någon dag tidigare för kontroll innan äggplock. Vet inte om jag ska skratta eller gråta av den infon. Kontenta igen är att det känns rörigt och slumpen avgör mer än något annat. Det innebär att detta äggplocket borde de genomfört plock dag 8-9 men blev nu dag 10, medan det gången innan var plock dag 12. Logik, ingen.
Båda äggen blev i alla fall befruktade. Känns lite som ett mirakel. Det var absolut inte aktuellt att återföra 2. Upplever inte att jag fick något vidare svar på varför det absolut inte var möjligt. Håller nu tummarna både för det återförda och att det andra klarar sig ända till frysen. Ändå haft bra utfall tidigare på mina få ägg. Förra gången var det 3 ägg, ett återfört och ett klarade sig till frysen.
Den här gången gick det inte vägen för mig. Som vanligt hinner jag precis få upp hoppet att det kanske gick vägen och sen kom mensen (fyra dar senare än vanligt!) Och nej, ingen liten blödning. Har testdag imorgon. Kommer ta testet såklart men det är solklart negativt.