• Amamma40

40år och IVF

Hej allihopa!

Jag är 40 år och är på vårt andra försök nu
    Jag är på ruvardag 12 med ett 3-dagars embryo. Och min testdag är 19/2
    Min mens skulle ha kommit 2 dagar sedan men små märkbara blödningar i 3 dagar. Det är små spricka på trosskydd och ibland på papper. 
    Allt jag har känns har varit mensvärk, trötthet och humörsvängningar, eventuellt lite lätt illamående som jag fick igår. 

Någon som känt eller varit med om liknande? Vill verkligen inte hoppas eftersom jag tror det är kört men hoppet finns där ändå. 
  • Amamma40
    Anonym (221711) skrev 2025-02-16 05:40:24 följande:
    Hej hej, 

Jag fick bruna spottings några dagar innan bim så jag trodde att det var kört för mig. Men på testdagen så fick jag Plus🥰
    Vad är bim? Jag fick det dagen efter jag skulle fått mens och fortsätter. Fortfarande väldigt lite jämfört men första gången där det blev mer efter varje dag. 

Åh hoppas på det också. 
  • Amamma40

Hur har ni alla mått under era försök? Hur har ni orkar med jobb osv? 

Detta var mitt 2.a försök och mådde dåligt psykiskt av det, Slutade med att jag sjukskrev mig. Jag jobbar som undersköterska på en akutavdelning och kände att jag oroade mig kring vårdtyngden, stress osv på jobbet. 

Nu ska vi försöka vår sista gång och jag vill vara sjukskriven, är orolig, stressad redan nu eftersom det är sista försöket. 

Svar på tråden 40år och IVF