• Eulalia84

40år och IVF

Hej hej, 
    Hoppar in här jag med😊 Jag har gjort två äggplock och två insättningar, tyvärr med negativt båda gångerna. Inga barn sedan tidigare och fyllde 40 i somras. Hann med ett försök hos landstinget och gjort ett försök privat. Ska förhoppningsvis göra FET nu i början av november😊

• Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-17 22:37:20 följande:

Det gick över förväntan att ta ?pennan?. Lugnande att höra att det gått bra för dig med den ?längre?. 

Haft ont i huvudet hela dagen idag. Får se om det bara var en tillfällighet så här dag 2 eller om det avser hänga i sig.. 

Jag fick menopur vid min förra stimulering och hade kraftig huvudvärk under hela stimuleringen. Första gången hade jag bemfola som jag nästan inte kände några biverkningar alls av. Så det verkar kunna variera mellan medel. Det var dock värt huvudvärken då jag fick ett otroligt mycket bättre resultat med menopur😊
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-10-18 16:42:09 följande:
    Nyfiken, på vilket sett fick du bättre resultat? Jag har ju som sagt gått på Bemfola bara så har inget att jämföra med.
    På bemfola fick jag ut tre ägg, två blev befruktade och satte in en tvådagars som tyvärr inte tog sig. Det andra befruktade ägget dog redan på dag två.

Med menopur fick jag ut sju ägg, fem blev befruktade och hela fyra st av dom blev fin fina femdagars blastocyster. Fick ett tillbaka som tyvärr inte tog sig men har nu tre flingor kvar i frysen.

Så det blev fler ägg och bättre kvalité på menopur. Men det är väldigt individuellt vad man svarar bra på, för mig var menopur bättre än bemfola😊
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-10-18 21:44:48 följande:
    Tack för utförligt svar! Ja, det är såklart individuellt, men ändå.
    Jag hoppas naturligtvis att det lyckas bra med äggplock nu. Men tar inget förgivet. 
    Ditt ul såg ju väldigt lovande ut så det kommer säkert gå jättebra även om man så klart inte kan ta något för givet😊
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-10-22 11:35:08 följande:
    Och ännu en uppdatering. 5 ägg är befruktade så på lördag planeras insättning. Sen får vi se om nån klarar sig till frysen också. Det är väldigt spännande nu!
    Härligt! Håller tummarna för att de befruktade äggen utvecklas bra☺️
  • Eulalia84
    April2 skrev 2024-10-22 21:39:24 följande:

Hej! Jag är 40 år och har precis börjat med min tredje ivf-behandling! Sprutdag 2 idag, tar menopur 300. Förra försöket fick jag bemfola 300, 9 ägg och 5 befruktade men inget tillbaka tyvärr! 😓 

Va tufft att inte få något tillbaka. Jag fick bättre kvalité på menopur än bemfola, håller tummarna att det blir samma för dig☺️
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-10-23 23:36:19 följande:

Har haft jätteont i magen efter äggplocket och varit förstoppad. Har aldrig någonsin hänt mig innan. Men efter att ha googlat runt lite så har jag märkt att detta är vanligt efter hormonsprutor. Har ni andra upplevt detta? För lite molande värk hade jag ändå räknat med efter plocket då äggen tydligen fortsätter produceras. Jag har sagt till min man att jag har ont i magen för att jag kokar ägg, haha. Men idag blev det förjävligt så köpte nåt piller på apoteket. Det hjälpte lite efter några timmar. Men fy fasen. Det här var värsta biverkningarna hittills!

Efter mitt andra äggplock hade jag rejält ont i några dagar innan det gav med sig. Du är inte i riskzon att bli överstimulerad? Hoppas det ger med sig snart och känns bättre!😊
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-24 09:17:17 följande:

Min mage har snarare varit det motsatta till förstoppad men har inte kopplat det till en biverkning. 

Avbruten behandling  efter ul. Tydligen inte i fas. 1 ägg  redo nu och 5+7 ägg är inte i fas och kommer inte hinna utvecklas pga ägget som redan är stort. Kunde köra insemination nu eller avbryta och försöka igen. De rekommenderade avbryt och kör igen med precis samma upplägg, samma läkemedel och doser och sade att det nog bara var otur? 

Nej va tråkigt med avbruten behandling. Hoppas att det lyckas bättre nästa gång. Kör du på med ny stimulering direkt vid nästa mens? 
  • Eulalia84

Hur går det för er här inne?🥰

Jag gjorde FET i fredags och ruvar nu. Tycker tiden går såå långsamt, testdagen känns som en evighet bort.

• Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-11-03 19:40:37 följande:
    Väntan är ju psykisk tortyr. Väntar med andra ord jag också. På torsdag är min testdag.
    Ja väntan är fruktansvärd. Håller tummarna att det blir ett plus för dig på torsdag☺️ 
  • Eulalia84
    April2 skrev 2024-11-03 20:53:03 följande:
    Återföring planerad imorgon! Glad
    Håller tummarna för dig☺️
  • Eulalia84

Har bara läst här ett tag, men hejar på alla som kämpar här inne❤️

Jag gjorde en frysåterföring nu i november men i måndags kom mensen så det ville inte ta sig denna gång heller, det var vår tredje insättning och börjar misströsta lite.
    Vi ska iallafall köra på och göra ny insättning direkt i denna cykel, men förhoppningarna har sjunkit till typ ingenting nu. Tycker det är så tufft med dessa negativa test och att inte ens få komma till testdagen utan att mensen redan dykt upp. Man vet ju från början att man har lite oddsen emot sig även om allt ser bra ut, så ibland är det svårt att hålla modet uppe.

Ursäkta deppigt inlägg, men behövde skriva av mig lite😊

• Eulalia84
    April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:

Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊 

Åh vad härligt, stort grattis!❤️
  • Eulalia84
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-17 09:19:21 följande:

Symptom? 

har sprutat Bemfola sedan 9/11. Sista ikväll. Och sista Fyremadel ikväll Också. Tar Ovitrelle imorgon. 

jag har så galet ont i brösten nu 😳 och ÄL-flytningar mer än någonsin. Är detta något ni andra också upplevt? 

Jag har haft lika båda mina stimuleringar, ont i brösten och massa ÄL-flytningar. Som jag fattat det är det helt normalt😊
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2024-11-19 15:46:05 följande:

Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️

Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på Rynkar på näsan

Tråkigt att det inte blev något till frysen men håller tummarna att det var guldägget du fick tillbaka☺️
  • Eulalia84
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-20 08:52:57 följande:

Härligt! 

jag ligger och väntar på äggplocket. härligt att läsa glada storys!

Lycka till med äggplocket!☺️
Svar på tråden 40år och IVF