Utmattad kvinna - projektledare i allt?!
Hej allesammans!
Jag är en 36 årig kvinna, gift och har barn. Har alltid kört på i 110 km/h och varit van vid att ha tusen bollar i luften. Har också ett mycket krävande jobb som lätt slukar 50 h/veckan eller mer om jag inte passar mig? Men för en månad sedan sade det stopp och jag fick diagnosen utmattningssyndrom. Initialt tänkte jag att det till stor del hade med mitt jobb att göra men ju mer jag har varit hemma inser jag också hur mycket projektledare jag har varit hemma. Nu när jag inte orkar på samma sätt så har det varit självklart att min man ska steppa upp och ta hand om saker? men detta är till synes mycket svårt. Jag inser också att detta kanske inte är så konstigt efter snart 8 år ihop och att jag har vant honom vid att det är jag som har koll på alla räkningar, när det ska städas, barnets kläder, semestrar, kontakter med släktingar etc etc. Men nu när jag inte orkar och måste fokusera på mig själv så blir han helstressad. Han kan inte ens komma ihåg att ta fram nötfärs för att tina upp den inför dagens middag!
Gissar på att det är många kvinnor (eller kanske också män) som känner igen sig?
Jag älskar min man otroligt mycket och vi kan prata om allting däremot så har han mycket svårt att göra någoting åt sina utmaningar och han har inte heller något eget driv. Vad gör jag?