Inlägg från: Anonym mamma38 |Visa alla inlägg
  • Anonym mamma38

    Sexlust efter skilsmässa - kvinna

    Hej allihopa!

    Jag har nyligen skilt mig efter år i ett äktenskap utan sex. Jag har saknat sex otroligt mycket.
    Nu när vi har skilt oss och jag lever själv har min sexlust tagit över hela mitt väsen. Jag går runt och kollar på män i min närhet och kan bara tänka på deras tredje ben och sex, måste onanera flera gånger per dag, köpt sexleksak åt mig själv och börjat kolla på porr. Ändå är jag för osäker för att ta kontakt med män och bara gå lös, tänker att jag inte duger nu som tvåbarnsmorsa med kärlekshandtag, hängtuttar och slappare vagina Oskyldig

    Är det någon annan skild kvinna som känner igen sig i detta? Aldrig hört någon prata om detta innan, men kan inte tro att jag är helt ensam i detta. Är det en reaktion på skilsmässan som kommer att avta, eller är det här mitt nya jag nu?

  • Svar på tråden Sexlust efter skilsmässa - kvinna
  • Anonym mamma38
    Anonym (Livet) skrev 2024-10-10 14:51:11 följande:
    Iom att jag har läst så många inlägg här från kvinnor som bedyrar att man inte blir slappare av att föda barn så måste jag fråga om det är skilsmässan som gör vaginan slappare? Eller tror du att din slappa vagina är en av orsakerna till skillsmässan?
    På vilket sätt svarar det här på min fråga?

    Och som svar på din mkt irriterande fråga - ALLA kvinnor blir större där nere efter en graviditet och vaginal förlossning. Någon som säger nåt annat ljuger. Sen om man blir FÖR stor är väl beroende av hur välutrustad mannen i fråga är. 
    Och nej, vi var inte 18 när vi skilde oss, så utseende och annat har såklart inte spelat in. Att jag fött hans barn är snarare nåt fint och vackert som min kropp bär spår av..
  • Anonym mamma38
    Anonym (Terapeuten) skrev 2024-10-10 15:37:53 följande:

    Mycket sund reaktion på din nya status och befogad, adekvat fråga. Nu är inte jag kvinna men väl haft många och förtroliga samtal med kvinnor under separation eljest nyskilda yrkesmässigt och även som privatperson mött denna kategori i olika typer av relationer eller dejtinggörfaranden.

    Sen har vi förstås forskning och andra kollegors intryck av fenomenet.

    För det första, kvinnors sexlust är minst i paritet med mäns. En vanlig missuppfattning är att män är kåtare än kvinnor. Sen till huvudfrågan, är det vanligt att sexdriften stegrar för nyskilda kvinnor?

    Här skulle jag säga att som någon annan var inne på att drift som tryckts undan i en lång relation med begränsat sexliv förstås kan och kommer att bubbla då relationen överges och personen går in i en nyorienteringsfas. Detta med variation av vilken sexdrift personen har som normalstatus men kan också påverkas av frihetskänslan, nyfikenhet, viljan att kanske utveckla just sitt sexliv. 

    Kommer det att avta? Om du ger dig själv tid nu, tid att bara hitta dig själv i din nya roll, upptäcka nya saker och personer så vet jag av erfarenhet men också baserat på inläst material att du med ganska stor säkerhet kommer att sätta nya standarder till hur du vill ha ditt sexliv, hur du vill utveckla din lust och även låta det ta tid att hitta partners som kan attrahera dig på ett kompatibelt sätt, dvs personen som får dig att blomma och utvecklas framför att stagner.

    Men? om du är den typen som snabbt strävar din väg in i ett nytt fast förhållande så är nog denna fas ganska övergående pga en rad olika omständigheter som oftast leder vederbörande tillbaka in i liknande situationer den kommit från. 

    Så passa på och njut, hitta ditt nya jag. Kvinnor har oftast lättare för denna nyorientering än vi män som tenderar att snabbt hitta tillbaka i någon form av fast relation, oftast alldeles för fort enligt min mening.

    I övrigt kan sägas att framförallt hos kvinnor men till viss del även hos oss män så kan man se att just sexlivet efter en längre livsrelation, högre upp i åldrarna (mellan40-50) +- någr år tenderar att utvecklas där nyfikenhet och passion, får oss att testa nya saker och kanske även utmana konventionerna kring hur vi sett på sex tidigare. Detta är antagligen fasen där sannolikheten för att tex fantasier både testas och leva ut i större utsträckning än tidigare.


    STORT tack för ditt fina svar, det uppskattar jag mer än du anar. 
  • Anonym mamma38
    Daimler skrev 2024-10-10 21:03:02 följande:

    Du och jag borde växla några ord ? 


    Haha jaså 🤣
Svar på tråden Sexlust efter skilsmässa - kvinna