• Anonym (Bom)

Världskrig på intågande?

Att det kan bli världskrig vet vi nog alla. Men jag är helt handlingsförlamad. Jag tror att om Sverige blir inblandat i ett krig, så kan vi tacka regeringen som drog in oss i Nato. 
    Vi har klarat oss i typ 200 år utan krig, men nu har risken ökat. Hur nära kan vi vara ett kärnvapenkrig? Skulle det inte vara slutet på mänskligheten?
    Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden, men jag blir rädd av såna nyheter.Snälla håll en trevlig ton.  https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbBPzX/nya-broschyren-sa-ska-du-skydda-dig-fran-karnvapen

• Svar på tråden Världskrig på intågande?
  • nihka
    Anonym (Bom) skrev 2024-10-08 21:51:16 följande:
    Ja? Det står även att hotet har ökat.
    Det är för att läget i världen är spänt och då är det spänt för alla inklusive Sverige.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Hoc)
    Anonym (Bom) skrev 2024-10-08 21:25:24 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad jag tror. Jag läser att hotbilden mot Sverige har ökat och undrar varför om det inte är Nato.
    Det finns ju en anledning till att vi gått med i Nato. Risken att bli invaderad är ju betydligt mindre, skulle varit för Ukraina också. Man kan ju inte vara låtsas-neutral som land och sen bli förvånad när ryska ubåtar råkar köra fast.

ta dom i handen och leda dom tillbaka, det är Sveriges melodi. Ungefär som att ha ett "invadera oss" skrivet i pannan.
  • Anonym (Inte fullt så)

Nu skulle jag inte kalla det för intåg. Men om situationen ser ut som den gör i världen.

Vi ska ha i åtanke att vi även har Israel och Gaza kriget. Som nu dessutom Libanon och Iran är involverade i . Sistnämnda har precis som Ryssland, tillgång till kärnvapen. Där stämmning en börjar bli allt mer hätsk. Är nog snarare en fråga om när det kommer bli fullskaligt krig i Mellanöstern. Då allt fler länder frivilligt eller ofrivilligt kommer bli inblandade. Om situationen inte förbättras. Dessutom har USA sagt att dom kommer stödja Israel om detta trappas upp.

Kina är intresserade av att ta över Taiwan.  Om saker fortsätter och förvärras. Även beroende på vad som händer emellan Ukraina och Ryssland. Ör det nog inte omöjligt om några år. Att vi kommer befinna oss i krig. Det är alldeles för mycket oroligheter över lag i världen.

Det har dessutom blivit väldigt stökigt i Albanien. Tack vare politisk ledare som anklagas för korruption. 

Det är väldigt annorlunda  tider vi lever i. Jag tycker jag det ett mönster av ett Sverige som dessutom blir allt fattigare för fattiga för vissa och rikare för rika. Det pågår väldigt mycket svineri, egoism, girighet och korruption i detta land.

Frågan är väl snarare hur sugna vi kommer att vara på att ställa upp för varandra?  När vårat samhälle uppvisar något helt annat. Jag har aldrig varit förtjust i hyckleri. Och detta börjar vi bli experter på , I detta land.

Fortsätter utvecklingen som den gör i Sverige. Kommer jag att flytta om 2-3 år. Jag är etniskt svensk och känner snart inte igen Sverige längre.  Då talar jag inte enbart om våran massiva invandring och hur otryggt Sverige blivit. Med sprängningar och skjutningar som pågår. Vårat land är på nedgång med mycket. 

• Anonym (Bom)
    Anonym (Inte fullt så) skrev 2024-10-09 00:27:29 följande:
    Världskrig på intågande?

Nu skulle jag inte kalla det för intåg. Men om situationen ser ut som den gör i världen.

Vi ska ha i åtanke att vi även har Israel och Gaza kriget. Som nu dessutom Libanon och Iran är involverade i . Sistnämnda har precis som Ryssland, tillgång till kärnvapen. Där stämmning en börjar bli allt mer hätsk. Är nog snarare en fråga om när det kommer bli fullskaligt krig i Mellanöstern. Då allt fler länder frivilligt eller ofrivilligt kommer bli inblandade. Om situationen inte förbättras. Dessutom har USA sagt att dom kommer stödja Israel om detta trappas upp.

Kina är intresserade av att ta över Taiwan.  Om saker fortsätter och förvärras. Även beroende på vad som händer emellan Ukraina och Ryssland. Ör det nog inte omöjligt om några år. Att vi kommer befinna oss i krig. Det är alldeles för mycket oroligheter över lag i världen.

Det har dessutom blivit väldigt stökigt i Albanien. Tack vare politisk ledare som anklagas för korruption. 

Det är väldigt annorlunda  tider vi lever i. Jag tycker jag det ett mönster av ett Sverige som dessutom blir allt fattigare för fattiga för vissa och rikare för rika. Det pågår väldigt mycket svineri, egoism, girighet och korruption i detta land.

Frågan är väl snarare hur sugna vi kommer att vara på att ställa upp för varandra?  När vårat samhälle uppvisar något helt annat. Jag har aldrig varit förtjust i hyckleri. Och detta börjar vi bli experter på , I detta land.

Fortsätter utvecklingen som den gör i Sverige. Kommer jag att flytta om 2-3 år. Jag är etniskt svensk och känner snart inte igen Sverige längre.  Då talar jag inte enbart om våran massiva invandring och hur otryggt Sverige blivit. Med sprängningar och skjutningar som pågår. Vårat land är på nedgång med mycket. 

Vilket land skulle du dra till då? 
  • AndreaBD
    Anonym (Bom) skrev 2024-10-08 21:16:23 följande:
    Om det är så, varför har hotet mot Sverige ökat och inte minskat efter att vi gick med i Nato?
    Väldigt kortfristigt har det ökat. Långfristigt kommer det att minska. Det var väl självklart att ryssarna skulle reta sig på det? Men det hjälper inte ett dugg att INTE se till sin säkerhet. Inte när det gäller ryssarna. 
  • AndreaBD
    Anonym (Bom) skrev 2024-10-08 21:51:16 följande:
    Ja? Det står även att hotet har ökat.
    Det är klart att hotet ökar när någon som Putin får för sig att erövra andra länder. 
  • Anonym (Ingursdottir)

Jag tror ett WWIII behövs för att rensa upp rejält. Vi är 8 miljarder människor på denna lilla skitjord nu, det är för många. 

• Häegertz
    Anonym (Ingursdottir) skrev 2024-10-09 14:11:08 följande:

Jag tror ett WWIII behövs för att rensa upp rejält. Vi är 8 miljarder människor på denna lilla skitjord nu, det är för många. 

Ett världskrig med efterföljande pest. Det hade räckt med en halv miljard människor på planeten. 
    Dock en rätt trist lösning, det hade varit bättre om vi bara slutade föröka oss som vildar under de närmsta hundra åren så hade vi kunnat rampa ner lite kontrollerat utan att behöva ha ihjäl en massa folk.
  • Anonym (N)

Nu säger jag inte att nånting kan hända, för visst kan det göra det. Vi var jävligt rädda på 70 och 80 talen också, för när som helst kunde något av länderna USA och Sovjet trycka på knappen. Och då var det över. Det är mycket skrämselpropaganda och allmänna varningar/rådtips. Att oroa sig kan man göra, men vad hjälper det egentligen. Man får hoppas på det bästa. 

• Anonym (Ingursdottir)
    Häegertz skrev 2024-10-09 14:48:10 följande:
    Ett världskrig med efterföljande pest. Det hade räckt med en halv miljard människor på planeten. 
    Dock en rätt trist lösning, det hade varit bättre om vi bara slutade föröka oss som vildar under de närmsta hundra åren så hade vi kunnat rampa ner lite kontrollerat utan att behöva ha ihjäl en massa folk.
    Genom tvångssterilisering och tvångsaborter då eller? För folk kommer ju aldrig att sluta ligga och kondomer kommer alltid att spricka/p-piller som glöms etc.
  • Häegertz
    Anonym (Ingursdottir) skrev 2024-10-09 16:33:55 följande:
    Genom tvångssterilisering och tvångsaborter då eller? För folk kommer ju aldrig att sluta ligga och kondomer kommer alltid att spricka/p-piller som glöms etc.
    Sluta tro det värsta. Det finns många sätt att angripa problemet. Se till att alla invånare på planeten får en saftig pension så man slipper förlita sig på sina barn t ex. Sen kan man få ut budskapet genom informationskampanjer osv. Tvång är aldrig en lösning. Men med alla mikroplaster vi har i våra kroppar som påverkar vår fertilitet kanske jag får som jag hoppas utan att det kostar ett öre.
Svar på tråden Världskrig på intågande?