Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Kan storasyster vara barnvakt?

Det är ett väldigt litet barn, jag tycker inte det känns ok.  Kan du ta med dom och ha dom i närheten?

• Anonym (f)
    Anonym (Fea) skrev 2024-10-08 13:02:21 följande:
    Jag håller ju helt med dig här. det är det som gör det hela så svårt. :/ dit jag måste gå kan jag inte ta med mig mina barn och egentligen är det ju bara minsta som behöver passas. Skulle dom följa med skulle dom behöva vänta i en korridor ensamma i en timme istället och det känns inte heller bra. 
    I en korridor kan de antagligen snabbt nå dig eller andra vuxna om något sker så hellre det.
  • Anonym (f)
    Anonym (Fea) skrev 2024-10-08 13:10:41 följande:
    Ja det kanske är den enda lösningen som är trygg nog :/ jag ska fundera lite på om det upplägget skulle kunna fungera. Barnvakt är också ett alternativ men då är det en främmande person som måste anlitas och det är också en skrämmande tanke. Minsta har väldigt svårt för nya kontakter men kanske är annorlunda om storasyster också är på plats Hemma. 
    Barnvakt hade varit jättebra om du kan ordna. Bra om något dyker upp i framtiden också. För en så kort stund behöver inte barnet "bonda" med barnvakten utan har  sitt syskon med.
Svar på tråden Kan storasyster vara barnvakt?