• Anonym (Ranala)

Avbrutet samlag. Är det så osäkert?

Jag och min kille har kört avbrutet samlag som metod i 1 år nu. Vi planerar inte barn än men är "ok"med om graviditet skulle ske.

Jag borde få mens om nån dag men känner ibland att jag inbillar mig att jag skulle vara gravid. Var illamående i morse som jag inte brukar vara och kräktes nästan, känner inte mina pms-symptom som vanligt. Är säkert inbillning men förmodligen någon slags längtan.

Han drar ut precis innan han kommer och han kommer ofta på mig, ibland i närheten av slidan. Sist skedde det nära ägglossning så var extra "farligt".

Vad är er erfarenhet. Nån som blivit gravid med perfekt avbrutet samlag? Vet vad statistiken säger men alla man frågar på forum tycks uppge att metoden funkat för dem i flera år - men när de försökte bli gravids så skedde det minsann på första försöket.. 
    Berätta om er erfarenhet! Är så nyfiken :) 

• Svar på tråden Avbrutet samlag. Är det så osäkert?
  • Anonym (Jodå)

Ja, jag blev gravid vid avbrutet. Han kom inte i närheten av f*ttan.

• Anonym (Ranala)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-10-08 11:52:19 följande:

Ja, jag blev gravid vid avbrutet. Han kom inte i närheten av f*ttan.

Ok! Intressant. Drog han verkligen ut i tid? Och var det så att ni hade två samlag nära inpå varandra dvs att han kan ha haft spermier kvar i urinröret från föregående samlag? Eller gjorde ni allt helt "korrekt"?
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Ranala) skrev 2024-10-08 12:57:10 följande:
    Ok! Intressant. Drog han verkligen ut i tid? Och var det så att ni hade två samlag nära inpå varandra dvs att han kan ha haft spermier kvar i urinröret från föregående samlag? Eller gjorde ni allt helt "korrekt"?
    Allt gjordes "korrekt". Försats, you know.
  • Deeru

Det har funkat i 11 år för oss. Och nej, vi har inte svårt att få barn när vi väl vill :)

• Anonym (Ranala)
    Kunniglingvist skrev 2024-10-08 13:06:31 följande:

Studier visar att 1/5 par som använder den här metoden blir gravid inom ett år. Facts.

Jag vet. Ville mest ha anekdoter
  • Anonym (Granbarr)

Har svarat i tidigare trådar om detta och anledningen till att denna metod funkar för väldigt många trots hög felmarginal handlar om inställningen till graviditet.   Dom par som verkligen inte vill ha barn tar noll risker, noll chansning,  kanske till och med avstår samlag en del gånger etc etc och så gott dom kan minimerar risken för att bli gravida. 
    Medan dom kvinnor/män som hoppas på att det ska ta sig  oftare är dom som slarvar . 

Sen av dom som blir gravida äe det väl jämt fördelat på vem som aktat sig extra noga och vem som tycker att det inte var hela världen. 

• Anonym (Ranala)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-10-08 14:24:40 följande:

Har svarat i tidigare trådar om detta och anledningen till att denna metod funkar för väldigt många trots hög felmarginal handlar om inställningen till graviditet.   Dom par som verkligen inte vill ha barn tar noll risker, noll chansning,  kanske till och med avstår samlag en del gånger etc etc och så gott dom kan minimerar risken för att bli gravida. 
    Medan dom kvinnor/män som hoppas på att det ska ta sig  oftare är dom som slarvar . 

Sen av dom som blir gravida äe det väl jämt fördelat på vem som aktat sig extra noga och vem som tycker att det inte var hela världen. 

Var menar du inga risker? Att ha oskyddat är väl alltid en risk?
  • cosinus

Har 4 barn på 6 år och bara ett av barnen krävde mer än 1 försök för att jag skulle bli gravid.

Yngsta är 14 och vi har kört avbrutet sen dess oavsett tid på månaden och jag har aldrig blivit gravid av det. En barnmorska sa efter några år att: Jamen då funkar det för er.

Beror säkert på mängden spermier i försats och sånt antar jag.

Svar på tråden Avbrutet samlag. Är det så osäkert?