Inlägg från: Lavendel85 |Visa alla inlägg
  • Lavendel85

Snart tvååring som sover extremt oroligt på nätterna

Japp, vår son var likadan. Jättesvårt att komma till ro, läggning brukade ta 2h. Uppvak på natten, var vaken i 1-2h osv. Han slutade att få mjölk på natten när han va 6 månader, inga kända allergier, inget känt annat alls. Vi har testat att låta honom sova själv och att sova med honom, inget var uppenbart bättre.

Det gick över vid kanske 3. Eller jag skulle säga att det började bli bättre nån gång vid 2.5, och fortsatte att gradvis bli bättre med tiden. 

Nu är han snart fem, han har fortfarande problem ibland men nu är det sporadiskt snarare än regelbundet. Nu kanske det inte alls blir så för er, ert barn kanske dras med andra typer av problem än vad vårt barn gör/gjorde, men det finns hopp... :)

• Lavendel85

Ja, alltså jag förstår helt! Det är jättetungt, man är ju dysfunktionell som inte får sova, och man börjar bråka mycket mindre, har mindre tålamod till barnet (som ju säkert också lider av sömnproblemen), så det blir verkligen inte bra för någon... 

Har ni varit hos läkare och kollat? Ifall det kan vara något som stör, typ för stora körtlar som gör att det blir jobbigt med andningen när han ligger ner? (hände några som jag känner)

Svar på tråden Snart tvååring som sover extremt oroligt på nätterna