Inlägg från: Aaaaa333 |Visa alla inlägg
  • Aaaaa333

Concerta fungerar inte?

Hej jag har nyligen börjat på ADHD medicin, har tagit 18mg i 3 dagar och sedan 36mg i 3 dagar nu. Känner absolut ingen effekt i att jag kan få mig själv till att plugga, lyssna på lektionen. Hamnar i egna tankar ändå. Jag börjar ifrågasätta ifall jag inte har ADHD utan att det handlar om personlighet att jag är lat. vet inte hur det ska kännas, ska jag bara kunna få mig själv att plugga ? hur ska jag veta ifall det funkar annars?

• Svar på tråden Concerta fungerar inte?
  • Aaaaa333
    Maac skrev 2024-10-07 23:31:31 följande:

Det är ju fortfarande väldigt låg dos. 
    Du har väl nån uppföljning om några veckor där ni utvärderar effekter och bieffekter? 

Hur gammal är du? 

Jag är 18. Ja asså vi bytte från privat till gratis så första mötet är bara om 3 veckor.
  • Aaaaa333
    Anonym (l) skrev 2024-10-08 12:57:43 följande:

Är den upptrappningen verkligen via läkare? Är du utredd har du ADHD men självklart passar inte all medicin alla.

Jag känner av 36.

Jo men långt till uppföljning nu, så får se hur det blir.
  • Aaaaa333
    Anonym (Mammamu) skrev 2024-10-08 09:26:40 följande:

Kände du ingenting första gången heller? Typ som att världen gick lite i slowmotion? Annars så ta en dag utan och se om du märker skillnad? 

Jag studerar på högskola och de gånger jag glömt concerta är det i princip meningslöst att vara där. Hänger inte alls med. Minns inte vad läraren säger och fattar inte vad jag antecknat efteråt. Kan fortfarande hamna i egna tankar med convertan men inte alls som förr. Det är ju inget mirakel, krävs fortfarande lite egenarbete. 

Annars behöver du kanske en högre dos eller byta medicin? Utgår ifrån att läkarna är duktiga och har gjort en ordentlig utredning!

Jo jag såg konstigt hela dagen. Jag får se hur det blir om jag ska höja dosen, vilken dos går du på? 
Svar på tråden Concerta fungerar inte?