-
Kan förlossningen komma igång utan tidigare tecken?Alltså kan den komma igång på bara några dagar utan att tidigare ha haft några tecken på att det är på gång, alltså inga sammandragningar/ förverkar och ingen slempropp eller blodiga flytningar?Har bf om typ en vecka och har inget som tyder på att kroppen förbereder sig, men finns det en chans att bli överraskad?
-
Svar på tråden Kan förlossningen komma igång utan att man märker att kroppen förbereder sig?
-
Jadå. Jag hade inte ett endast tecken, inga förvärkar, ingenting. Kände mig helt utan tecken på förestående förlossning på morgonen när jag var 40+3 och gick långpromenad. Det första jag kände var att vattnet gick vid lunch, 20 min senare började värkarna, på sen eftermiddag åkte jag in och födde på natten.
-
Ja, absolut. Med första barnet var första tecknet en liten blödning på morgonen. Sen fick jag värkar några timmar senare och så föddes barnet på kvällen.
Andra barnet gick jättesnabbt och jag måste ha öppnat mig de första centimetrarna utan att märka det alls. (De hann aldrig undersöka mig innan barnet tittade ut, så jag vet inte hur öppen jag var när jag kom till förlossningen.)
-
Jadå. Med första barnet kände jag inget förrän värkarna startade på morgonen två dagar innan BF. 6h senare var hon född. Hann vara på förlossningen i ca 3h.
-
Förlåt min nyfikenhet, men har du fått fler barn och gick de förlossningarna ännu fortare (min andra gick superfort, tror det kallas störtförlossning)?Anonym (Japp) skrev 2024-10-07 18:05:51 följande:
Jadå. Med första barnet kände jag inget förrän värkarna startade på morgonen två dagar innan BF. 6h senare var hon född. Hann vara på förlossningen i ca 3h.
-
Tack för era svar 🙏🥰
Skönt att kunna ha lite hopp om att det ska starta igång av sig själv. Blir så deppig när jag tänker att det kommer behövas igångsättning eller snitt. Även om jag vet att de bara är att acceptera läget och det kommer bli som det blir, så känns det skönt att kunna hoppas lite 🥰
Känns som alla andra har förvärkar och börjar lossa slempropp i god tid innan 🙄
-
Det är ju det vanligaste, men vi andra finns också! :) Mina förlossningar har inte följt mallen alls. Inget jag läst om i förväg stämde, men det gick bra!Anonym (Första gången) skrev 2024-10-07 18:42:19 följande:
Känns som alla andra har förvärkar och börjar lossa slempropp i god tid innan 🙄