Inlägg från: Anonym (Mh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mh)

Se ner på ens jobb?

Freddie K skrev 2024-10-07 15:42:45 följande:

Det händer att folk ser ner eller klankar på det jag gör, men då brukar jag fråga: Hur många är det som får syssla med det de älskar och brinner för? Jag kan ju tillägga att jag går på en daglig verksamhet där min huvudsyssla är att skriva och det älskar jag att göra så det skäms jag inte för.

Nog för att TS trivs med sitt jobb vilket är bra men tror du verkligen att det är det hon brinner för? Lite naivt inlägg. 

TS, tråkigt att du upplever det så, kan du inte bara låta det rinna av dig? Du jobbar och bidrar till samhället, vilket aldrig är fel. Håll huvudet högt. 
  • Anonym (Mh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-08 11:16:16 följande:
    Även om jag hade haft möjlighet att plugga vidare på universitet så finns det inga direkt utbildningar där som jag "brinner" för. Jag har alltid haft svårt att veta vad jag egentligen skulle vilja jobba med. Däremot har jag alltid trivs i sjukhusmiljö (spenderade mycket tid på sjukhus när jag var barn under många års tid) så på så vis har det alltid känts lite som "hemma". 
    Det var inte alls meningen att verka nedlåtande i inlägget men tror det är få som verkligen jobbar med något som de brinner för. Det är svårt att hitta det jobbet, jag har högskoleutbildning men har ändå inte ett yrke jag brinner för. Det är få som skulle gå till sitt jobb om inte lönen kom. Sen kan jag bli trött på folk som alltid ska prata jobb, typ det första de frågar när man ses, hur går det på jobbet? Eller om man pratar med en ny bekant, vad jobbar du med? som första fråga.. suck.
Svar på tråden Se ner på ens jobb?