• RenLuft

Se ner på ens jobb?

Anonym (Anonym) skrev 2024-10-07 15:39:54 följande:
    Se ner på ens jobb?

Har aldrig skämts över mitt jobb jag har nu då det har varit en lång väg att komma hit för mig. Hade en väldigt tuff skolgång som innebar mobbning och över grepp som gjorde att det tog längre tid för mig att bli klar med skolan. Fick sedan jobb inom kök på sjukhus som jag mått väldigt bra över och trivs väldigt bra, för att inte ha någon utbildning bakom så är lönen också bra (21.000-22.000 efter skatt)

Däremot sedan jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän så har jag lagt märke till att flera av hans vänner ser lite ner på mig när dom frågat vad jag jobbar med och får ofta svar "jaha". Samtalet avslutas och pratar sedan vidare om något annat som får en att känna sig rätt "missplacerad". Detta är något som händer rätt ofta när vi träffar personer i hans omkrets och det är inte förräns nu som jag börjat må dåligt över detta. Det har gjort att jag vill helst undvika sånna samtal. Hur ofta är det att folk ser ner på ens jobb och hur hanterar ni detta? 

Hej på dig!

Lönen är ju bra, speciellt ett jobb som man inte behöver någon utbildning för.

Kök på sjukhus låter ändå intressant. Jobb överlag är bättre än svartjobb, kriminellt, bidrag o.s.v.

Du jobbar. Du har hittar jobb. Du får lön. En bra lön! Trots svårigheter i skolgången, så har du bevisat för alla att man kan lyckas. Man behöver inte ta med sitt förflutna till nuet.  an kan lyckas, om man vill. Detta har du bevisat. Det är många som dessvärre inte lyckas hitta jobb, få jobb och dessutom får behålla jobb.

Men du behåller jobbet, du jobbar och betalar skatt.

Det är fantastiskt!

Inget att skämmas över och det är nog ingen som tycker att det är ''lågt''.

Angående för att många säger ''jaha''. Kanske kan bero på att alla vet hur det är med att vara köksbiträde, laga mat och så.

• RenLuft
    Anonym (B) skrev 2024-10-08 10:43:03 följande:
    Ingen utbildning är väl att ta i om hon gått gymnasiet. 
    Du får ta och läsa mitt inlägg en gång till...
Svar på tråden Se ner på ens jobb?