Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Se ner på ens jobb?

Jag som jobbat som uska och nu sitter i kundmottagningen på en bilverkstad dvs lågstatusjobb i mångas ögon bryr mig inte ett dugg vad folk tycker om mitt yrke. Jag bryr mig inte heller om vad andra gör för att försörja sig och ställer väldigt sällan frågor om vad folk gör på sina jobb. Inte för att jag ser ner på nåns yrke utan för att det oftast är ointressant. Jag umgås ju med människor för deras personlighet , inte för deras yrkesval.

• Dexter dot com
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-07 21:51:07 följande:
    Tack för alla svar. Vi var på min pojkväns väns fest och där kom samtal upp om vad man jobbar med. Alla hade någon hög utbildning på universitet och sedan frågar en tjej mig om vad jag jobbar med. Säger jobb inom kök och förklarar kort mina arbetsuppgifter och hon svarar knappt tillbaka. Hon vänder sig sedan till min pojkvän och pratar vidare om hans jobb. Den händelsen har stannat kvar lite hos mig och var då jag började känna mig "mindre" om man kan beskriva det så. 
    Att du känner dig mindre betyder ju inte att hon ser ner på ditt yrke, bara att hon inte tyckte det var intressant nog att ställa följdfrågor .
Svar på tråden Se ner på ens jobb?