• Anonym (Wew)

Okej att ljuga om sex med annan?

Anonym (T) skrev 2024-10-06 18:44:47 följande:
    Det var jag som gjorde slut, hen som tog upp kontakten och ville försöka igen, vad nu det har med saken att göra.

Det skyddar ju hens känslor också. Det skulle såra även om vi bryter igen. Jag har inga problem med att hålla tyst, inget dåligt samvete över det som hände, så varför är det en dålig start?
    För att det är en direkt lögn, och dessutom något du vet skulle påverka hens känslor. Om hen inte har något att göra med det hade ett bättre svar varit just det, i mitt tycke. Jag skulle inte heller ha dåligt samvete för att jag låg med någon annan under en paus, däremot skulle jag ha dåligt samvete för lögnen.
  • Anonym (Wew)
    Anonym (T) skrev 2024-10-06 21:28:20 följande:
    Japp. Hen är väldigt svartsjuk och skulle inte kunna släppa det.
    Konstigt resonerat. Om det är så att du måste ljuga om något för dig obetydligt för att relationen mellan er ska funka, är det uppenbarligen inte en bra relation.
  • Anonym (Wew)
    Anonym (T) skrev 2024-10-07 09:03:25 följande:
    Jag skyddar hen från att bli sårad över något som inte betydde något.

Du gör förstås dina val, men ni två har ju helt olika värderingar, och jag fattar inte riktigt hur ni ska kunna vara kompatibla. På längre sikt tror jag dessutom att det är att göra personen en otjänst, genom att hen inte får lära sig att hantera svåra situationer. Det är just lögnen jag vänder mig mot.

• Anonym (Wew)
    Anonym (T) skrev 2024-10-07 09:57:09 följande:
    Tvärtom så har vi väldigt lika värderingar. Vi är väldigt ärliga mot varandra, tar upp många svåra saker, men det här berör helt enkelt inte vårt förhållande.
    Det håller jag med om, men din partner gör ju uppenbarligen inte det.
  • Anonym (Wew)
    Anonym (Nej!) skrev 2024-10-07 12:43:22 följande:
    Moralisk rätt? Men TS rätt till sitt privata liv då? Är man skyldig att redovisa detta? För annars är man en dålig människa eller vadå? Det finns något som heter personlig integritet och det borde fler försöka anamma. Inte berätta för alla som vill veta vad man har haft för sig i sänghalmen. 
    Man är inte skyldig att redovisa men då säger man att det inte är nåt man vill prata om. Om den andra personen tolkar det som ett medgivande så får det stå för den.
  • Anonym (Wew)
    Mandel skrev 2024-10-07 14:18:04 följande:

Jag hade svarat nej på en sådan fråga för vem eller hur många jag ligger med när jag inte är tillsammans med någon är enbart min ensak.

Varför då inte svara ?det är min ensak?? Det är ju uppenbarligen inte din ensak om du känner att det är okej att säga att du inte har legat med någon, men inte om du har gjort det?
Svar på tråden Okej att ljuga om sex med annan?