Anonym (T) skrev 2024-10-06 18:44:47 följande:
Det var jag som gjorde slut, hen som tog upp kontakten och ville försöka igen, vad nu det har med saken att göra.
Det skyddar ju hens känslor också. Det skulle såra även om vi bryter igen. Jag har inga problem med att hålla tyst, inget dåligt samvete över det som hände, så varför är det en dålig start?
Tycker att du bör se kuggfrågan 'skall jag berätta?' som ett lackmusprov på hur seriös eran återförening är.
Genom att vara ärlig visar du respekt för honom och ger honom en möjlighet för att fatta ett beslut från dom givna förutsättningarna som dom är. Och han får möjlighet att genom detta beslut bekräfta sin accept av dessa förutsättningar och sin tro på riktigheten av detta beslut. Det ville ha varit en riktigt ny start på erat förhållande och inte bara ett avslut på en odefinierad 'paus'.
Nu verkar eran återförening vara minst en sagt halvhjärtat.. Du tänker taktiskt/strategiskt omkring vad som är bäst för dig/er och han famlar i blindo och tror något annat om verkligheten än hur den egentligen är.