-
Jo du pratade om någon som fått otaliga svar, det är någon annan än mig och har inte har med mig att göra. Dina spekulationer om andra skribenter är jag inte intresserad av.nihka skrev 2024-11-02 13:29:38 följande:Ingen "annan" har fått något svar. Mannen som anser sig ha rätt att få sina sexuella behov tillfredställda av andra människor har fått (många) svar att det är inget behov man har rätt att få tillfredsställt av andra människor.
-
Nej det är du som vill prata om person, är som sagt inte intresserad av någon person, eller att diskutera någon person som skriver i tråden, eller dina spekulationer om någon person som skriver i tråden. Det är helt OT.nihka skrev 2024-11-02 18:00:19 följande:Ja, precis. Samma person som du kommenterade. Om du inte är intresserad av den personen förstår jag inte varför du pratar om den personen eller till den personen.
Vad skönt för dig ändå att du förstår att personen du pratade om och med är en annan person än dig. Det hade kanske varit lite jobbigt för dig om du trodde du var någon annan som anser sig ha ha rätt att få sina sexuella behov tillfredsställda av andra människor. -
Tex att kvinnor inte stannar med män som skiter i deras njutning?Anonym (U) skrev 2024-11-02 22:20:51 följande:Vad ska göras åt detta samhällsproblem rent konkret?
-
Inte vilja ha sex med alla män är inte att diskriminera någon på grund av könAnonym (Realisten) skrev 2024-11-03 15:00:25 följande:
Skall företag och organisationer tvingas att betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Skall manliga chefer tvingas betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Om du svarar ja på dessa frågor så är du för tvång och reglering.
Min fråga är om du är för tvång och reglering även i dom fall det inte gynnar dig själv?
-
Nej precis det är ingen diskriminering. Om han väljer bort någon hemmafru på grund av hennes kön då är det könsdiskriminering. Jag skrev om könsdiskriminering.Anonym (Så?) skrev 2024-11-07 22:44:12 följande:Och då finns det ingen diskriminering ifall någon man vill ha en hemmafru eller om han behandlar kvinnor som sexobjekt.
Det är ju hans egna preferenser -
Det är inte jag so. snackat om det så det där har inget med vad jag skrev att göra
Anonym (Så?) skrev 2024-11-07 22:35:52 följande:Och då borde kvinnor kunna acceptera ett scenario där de själva missgynnas.
Om en man säger att män borde få bättre valmöjligheter än kvinnorna så snackas det om att då måste männen också sänka sina krav.
Det skulle ju inte vara rättvist mellan könen. -
Visst man kan acceptera dåligt sex om man vill. Det är ett personligt val.Anonym (Så?) skrev 2024-11-07 22:37:57 följande:Eller att de accepterar att sex skulle inte vara rättvist mellan könen eller mellan individer.
-
nej just precis, pridemänniskor kan också bli bortvalda som sexpartners och det får de i så fall acceptera.Anonym (Så?) skrev 2024-11-07 22:40:55 följande:Och då blir det ologiskt när man exempelvis snackar om att alla måste få älska vem de vill på pridefestivaler.
Det skulle ju inte vara diskriminering när någon blir utan sex. -
Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 11:47:50 följande:Rent tekniskt är det ingen rättighet heller att acceptera andras sexuella läggningar.Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 11:50:15 följande:Att det också handlar om att de vill få sex bara för att de existerar.Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 11:51:46 följande:Att eftersom sex skulle inte vara en mänsklig rättighet så borde det i så fall betyda att det är inte fel om olika exempelvis homosexuella personer känner att de inte kan ha ett sexliv pågrund av andras fördomar.
Jag förstår att du verkar tro det är samma sak men nu svarade du på ett inlägg som handlade om att välja bort någon som sexpartner? Ingen har rätt till den sexpartner de vill ha om inte vederbörande vill samma sak. Det gäller både pridemänniskor och andra.
Men nu handlar tråden om heterosexuellt sex som jag förstår det
-
Naturligt och bra, kan väl lätt tolkas som detOlsdotter skrev 2024-11-15 20:26:20 följande:Nej. Du läser mig som om jag skulle påstått att jag vill att saker ska vara naturligt.
-
Olsdotter skrev 2024-11-16 10:10:42 följande:Jag skrev inte "naturligt och bra", men om du tolkar inlägg efter vad du har i huvudet och inte efter vad det står så förklarar det en del...
Du skrev: Ja, det är naturligt och bra.
-
Bli bönder och sök in till bonde söker fru
-
Det vet jag inte, men är du intresserad av att bli bonde så kan du kontakta tex en arbetsförmedlare eller en syokonsulent eller annan personal så får du rätt information att komma vidare och vilka stödinsatser som eventuellt går att fånihka skrev 2024-11-17 17:03:25 följande:Finns det LSS-bondeboenden?
-
Det jag vet är att man kan vända sig till arbetsförmedlare med frågor om jobb och yrke. Om man tex har LSS så behöver man stöd, de kan svara bättre på vilket stöd man eventuellt kan få för att komma ut i arbete. Syokonsulent kan man få hjälp av att hitta rätt utbildning till det yrke man är intresserad av, den personen kan iof vara på kommunen, men det kan man ju också fråga efter i sådana fall så blir man hänvisad rätt, om syokonsulent behövs. Ja kanske är titeln något annat nu för tiden men de lär förstå vad som åsyftas.nihka skrev 2024-11-17 19:03:21 följande:Tack det märks. Jag bor redan på en gård och det går inte alls till som du inbillar dig.
Syokonsulent. Är det nån 80-talstitel?
Och var du bor struntar jag faktiskt i. -
Arbetsförmedlare finns idag, det är dit man får vända sig med frågor om jobb och yrke.nihka skrev 2024-11-17 20:11:19 följande:Dina personliga erfarenheter från 80-talet är fullständigt ointressanta.
-
Nej jag har själv ingen kontakt med arbetsförmedlingen, men de kan svara på frågor om jobb och yrkesval, och vilket stöd som de kan erbjudanihka skrev 2024-11-17 20:25:59 följande:Din kontakt med arbetsförmedlingen är fullständigt irrelevant och ointressant. Skriv dagbok om du behöver skriva av dig.
-
Det var du som skrev om en sån kontakt så jo det har med dig att göranihka skrev 2024-11-18 06:43:16 följande:Din kontakt eller icke-kontakt med arbetsförmedlingen är fullständigt irrelevant och ointressant och har inget med mig att göra.
-
Jo det skrev du, i Inlägg 1162. Och därför svarade jag att jag har ingen sådan kontakt.nihka skrev 2024-11-18 15:59:03 följande:Nej, jag har inte skrivit om någon kontakt med arbetsförmedlingen. Det är du som yrar om det. Jag bryr mig inte det minsta om du går dit eller inte. Det har inte med mig att göra.
-
Det var du som skrev det om min kontakt med arbetsförmedlingen, därför svarade jag att jag har ingen sån kontakt.nihka skrev 2024-11-18 17:26:54 följande:Det var ett svar på ditt yrande om arbetsförmedlingen i inlägg 1157. Din kontakt eller icke-kontakt med arbetsförmedlingen har inte med mig att göra.
-
Ja, den delen var det däremot jag som tog upp.Anonym (X) skrev 2024-11-18 19:13:50 följande:Det var du som tog upp både SYO och arbetsförmedlare.