• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

NMFTG skrev 2025-01-02 15:17:04 följande:

Då har kvinnor högre krav än män. 

Om kvinnorna klagar för att de inte kan få den man de vill ha, då bör de också sluta gnälla. 

Hört talas om "mansbebisar"?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-01 22:18:43 följande:

Du skulle inte gnälla alltså?

Så alla de hundratusentals inlägg där kvinnor klagar på män här på Familjeliv dom inläggen är fel då? Dessa kvinnor borde istället ägna sig åt att förbättra sig själva och inte gnälla som kvinno-bebisar?

Inlägg från kvinnor där det står typ "Jag är en kvinna, som behöver tips hur JAG skall förändra mig så att jag kan få en man?"  är verkligen en på miljonen här på FL. 
    99,9999% av fokuset ligger på att det är fel på män.

Och då ska det anses vara fel på männen. 
    Inte att kvinnor har ingen rättighet till sex som de uppskattar. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Tofflan) skrev 2025-01-13 13:17:49 följande:

Diskussionen i tråden är ju helt absurd.
    Vad spelar det för roll om en kvinna-eller man väljer vem dom vill ha sex med?!
    Det är väl självklart att man inte har sex med någon som man finner oattraktiv?
    Vem bestämmer det?
    Valet gör varenda person som hamnar i situationen.
    Annars handlar det om våldtäkt.

Det finns ingen rättighet heller till sex som man uppskattar. 
  • Anonym (Så?)

Vem bestämmer det?

Det är inte en våldtäkt ifall exempelvis någon person testar att ha sex med någon de tycker är oattraktiv. 
  • Anonym (Så?)

Vem bestämmer det?

Eftersom det bara skulle handla om att sex är ingen rättighet när mön blir utan sexpartner så borde det gälla även att sex som man uppskattar är ingen rättighet heller. 
  • Anonym (Så?)

Vem bestämmer det?

Om någon hänvisar till någon lagstiftning när känner känner att de missgynnas så ska det också handla om någon lag när män missgynnas. 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2024-12-31 18:33:13 följande:

Pratar Inte om våldtäkter, helt absurt. 

Och såklart gäller det på båda hållen. Men nu lät ts som att det fanns fler män än kvinnor och att valet var hos kvinnorna. 

Men om jag som kvinna vill ha sex men inte får det, så skulle jag ju inte börja gnälla på männen som inte vill ha sex med mig. Jag skulle ju fundera på vad jag kan göra för att ändra det Och sen se om ändringen är värd vad det ger. Detsamma för männen som inte får sex. Kan ju inte gnälla som en liten bebis och tro att nån annan ska fixa. 

Och du får bestämma vad det ska handla om när du klagar på männen? 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2025-01-02 15:27:21 följande:
    Nä, jag skulle inte gnälla. Jag har inget behov av att ha en man i mitt liv. 
    Men om det nu är problem för kvinnor att få män, vad är problemet?
    Och hur går det till då om du hypotetiskt skulle anpassa dig till männen?
    Får du bestämma vad det du ska behöva förbättra?

Nu handlar det om att när män ska anpassa dig till kvinnorna så får de inte välja på samma sätt vad de behöver förbättra som det är för kvinnorna.
    Exempelvis det är få kvinnor som påstår att de ska anpassa sig till incelmän krav utan det handlar om män som kvinnor gillar för de gör saker som kvinnorna uppskattar. 

Bara för en man är intresserad i en kvinna så behöver han inte tycka om kvinnas åsikter exempelvis 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2025-01-02 15:27:21 följande:
    Nä, jag skulle inte gnälla. Jag har inget behov av att ha en man i mitt liv. 
    Men om det nu är problem för kvinnor att få män, vad är problemet?
    Det är lättare att "lägga" skulden på sig när kraven enbart handlar om något som man inte ogillar, exempelvis det är få kvinnor som säger att felet är på dom för de skulle vara fula sexobjekt. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Men va?) skrev 2025-01-13 15:53:18 följande:

Jag tycker det är jättebra att kvinnor får bestämma om män ska få sex. Alternativet är inte att rekommendera, och om män misstycker kan de alltid ha sex med andra män.

Då borde män bestämma på samma sätt över vilka kvinnor som får ha sex när kvinnor bestämmer vilka män som ska ha sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?