• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-01 20:09:53 följande:
    Och med din logik så år det då naturligt med laglig prostitution exempelvis i Nederländerna. 
    Det handlar då om "Survival of the fittest".
    Bara för något ser ut som det gör så ska det vara naturligt och okej, inte att man kan ha egna ideer om moderna människor 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-01 20:12:29 följande:
    Och då skulle man kunna kalla att det handlar om evolutionen när exempelvis en kvinna dör i ärftlig cancer. 

Cyniskt sätt att tänka ifall man tycker något hemskt är okej bara för evolution ska se ut på olika sätt. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-31 18:37:14 följande:
    Det är ju det logiska att göra, att fundera vad jag skulle kunna förändra hos mig själv om ingen hade attraherats av mig.
    Kvinnor har fått det bättre utan att de behövt tänka på hur de ska attrahera männen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2025-01-01 20:13:54 följande:
    Nu missförstod du!
    Förklara hur du fick det till att prostitution är survival of the fittest!
    Det är så det ser ut där. 
    Och enligt er så ska det handla om evolutionen hur verkligheten ser ut. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-01 20:14:41 följande:
    Det är så det ser ut där. 
    Och enligt er så ska det handla om evolutionen efter hur verkligheten ser ut. 
  • Anonym (Så?)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-31 17:32:37 följande:
    Survival of the fittest  = det naturliga urvalet.
    En spammande smurfs farfar får färre barn barns barn så det blir färre och färre med med 'smurf genen' i populationen.
    Samma gäller 'smurfan genen' som ger kvinnor preferens för smurfar.

Det finns lag i evolutionen som förbjuder sjukvård.

konkurreas ut
    Och survival of the fittest handlar egentligen om fortplantning. 
    För de flesta personer handlar inte sex först och främst om fortplantning utan om andra saker. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2025-01-01 20:13:54 följande:
    Nu missförstod du!
    Förklara hur du fick det till att prostitution är survival of the fittest!
    Och varför ska det handla bara om Survival of the fittest" när det är på era villkor?
    "Survival of the fittest"  är något annat än vad de ni anser är okej. 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2024-12-31 18:33:13 följande:

Pratar Inte om våldtäkter, helt absurt. 

Och såklart gäller det på båda hållen. Men nu lät ts som att det fanns fler män än kvinnor och att valet var hos kvinnorna. 

Men om jag som kvinna vill ha sex men inte får det, så skulle jag ju inte börja gnälla på männen som inte vill ha sex med mig. Jag skulle ju fundera på vad jag kan göra för att ändra det Och sen se om ändringen är värd vad det ger. Detsamma för männen som inte får sex. Kan ju inte gnälla som en liten bebis och tro att nån annan ska fixa. 

Våldtäkter kan vara en del av Survival of the fittest".

Det är vanligt att kvinnor kan klaga på männen när de inte hittar män som de uppskattar. 
  • Anonym (Så?)

Och såklart gäller det på båda hållen. Men nu lät ts som att det fanns fler män än kvinnor och att valet var hos kvinnorna. 

Men om jag som kvinna vill ha sex men inte får det, så skulle jag ju inte börja gnälla på männen som inte vill ha sex med mig. Jag skulle ju fundera på vad jag kan göra för att ändra det Och sen se om ändringen är värd vad det ger. Detsamma för männen som inte får sex. Kan ju inte gnälla som en liten bebis och tro att nån annan ska fixa. 

Kvinnors krav på männen för sex ser annorlunda ut än vad männens krav ser ut för sex i allmänhet. 
    Ta ett exempel på när du blir nekad sex och för vilken orsak?

Och att gnälla som en liten bebis är något som kvinnor brukar göra vid kvinnliga orgasmglappet. 
    Inte att de själva ska ta ansvar för sexet. 
  • Anonym (Så?)

Och för att du ska kunna fungera över vad du ska ändra på så måste du tro att det går att ändra på olika saker först. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2025-01-01 20:23:05 följande:
    Det var väldigt många ord för att få fram att du inte förstår survival of the fittest.
    Det handlar om de som är "bäst anpassade" just då för att få nya ungar 
  • Anonym (Så?)

För vilken orsak vill en man ha sex med dig för?
    Och tänk sedan ut vilka krav du har... 

Iprincip för att kvinnor så finns det en man som vill ha sex med dom. 
    Kvinnor brukar istället klaga på att de vill ha en man som de inte får. 
  • Anonym (Så?)

Med din logik så skulle man kunna påstå att män har lättare att kunna sköta din vikt jämfört med kvinnorna. 
    Att männen lägger mer skulden på dig själv än vad kvinnorna gör. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-01 20:31:41 följande:
    Med din logik så skulle man kunna påstå att män har lättare att kunna sköta sin vikt jämfört med kvinnorna. 
    Att männen lägger mer skulden på dig själv än vad kvinnorna gör. 
  • Anonym (Så?)

Om du under en dag inte sköter din frisyr och har på dig fula kläder och du inte använder smink och parfym, visst finns det en man som vill ha sex med dig ändå då?
    Det är lätt att påstå att man ska lägga skulden på sig själv när man som kvinna inte behöver anstränga sig alls för att få sex. 
  • Anonym (Så?)

Och om män gör som du gör för att få sex, exempelvis sminka sig, ha på sig fina kläder etc så räcker det ändå heller hur? 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2025-01-02 15:27:21 följande:
    Nä, jag skulle inte gnälla. Jag har inget behov av att ha en man i mitt liv. 
    Men om det nu är problem för kvinnor att få män, vad är problemet?
    Och om du ser inga behov av en man så blir det ju naturligt att du inte klagar.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Men va?) skrev 2025-01-03 17:20:03 följande:

Om jag har problem att få en man skulle jag rannsaka mig själv vad jag gör för fel. Inte gnälla att det är fel på männen. 

Du vill inte ha en man. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Men va?) skrev 2025-01-03 17:20:03 följande:

Om jag har problem att få en man skulle jag rannsaka mig själv vad jag gör för fel. Inte gnälla att det är fel på männen. 

Jag blandade ihop dig med den andra personen 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2025-01-02 15:19:45 följande:
    Fundera på varför så många kvinnor i utvecklade länder väljer bort att leva med en man, så får du nog svaret på var förändringen behöver ske. 
    Kraven hos männen är så låga att du kan lätt få en man som du ogillar 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?