• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-12-29 15:34:25 följande:
    Låter verkligen festligt att ligga med någon som pratar om rättvisa och skyldigheter när det gäller sex och inte verkar bry sig det minsta om den andra personen.

Haft själv haft massor med sex under julledigheten och som flesta gånger har vi kommit varsin gång forum en snabbis en morgon. Hoppas hon inte stämmer mig nu.
    Det är okej om en kvinna får orgasm vid sex men det är fortfarande ingen rättighet och vad jag hörde så skulle sex inte vara rättvist fördelat. 
  • Anonym (Så?)
    Låter verkligen festligt att ligga med någon som pratar om rättvisa och skyldigheter när det gäller sex och inte verkar bry sig det minsta om den andra personen.

Haft själv haft massor med sex under julledigheten och som flesta gånger har vi kommit varsin gång forum en snabbis en morgon. Hoppas hon inte stämmer mig nu.
    Och hur kommer det sig då att ni tänker aldrig något på mina behov för det kallas ingen rättighet då och sex är något man ska förtjäna? 

Så man ska tänka på andras behov men folk ska inte göra det tillbaka? 
  • Anonym (Så?)

Det snackas om att man ska förtjäna sex. 
    Folk ska förtjäna saker från mig gratis eller börjar det först kallas förtjäna sex när det är på era villkor? 
  • Anonym (Så?)

Du får förklara när män ska inte tänka på kvinnors behov för när en kvinna inte  förtjänar sex? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-30 19:18:43 följande:
    Vad ska du behöva ge gratis till vem?
    Hen påstår att jag inte skulle tänka något på den andra personen.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-12-30 20:07:50 följande:
    Gör du det när du vill bli tilldelad en kvinna som ska ha sex med dig mot sin vilja?
    Det handlar i så fall om att ni vill att jag ska ha sex mot min vilja. 
    Att ni vill bli tilldelad en person när ni klagar. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-12-30 20:07:50 följande:
    Gör du det när du vill bli tilldelad en kvinna som ska ha sex med dig mot sin vilja?
    Jag har inte sagt att jag vill ha sex mot någons vilja. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-31 15:24:22 följande:

Survival of the fittest handlar om anpassning, inte bara fysisk styrka.

Det du beskriver är total anarki. Så har inget känt samhälle sett ut, även om mäktiga män ofta har haft många kvinnor (frivilligt eller ofrivilligt från kvinnornas sida).

Alla mänskliga samhällen har haft någon form av organisation, från jägare och samlare som levde i mindre grupper, till dagens högteknologiska samhälle. Och allt däremellan.

Kvinnors ställning har varierat, även om de ofta har varit beroende av män för skydd och försörjning. 

Och med din logik så år det då naturligt med laglig prostitution exempelvis i Nederländerna. 
    Det handlar då om "Survial of the fittest".
    Bara för något ser ut som det gör så ska det vara naturligt och okej, inte att man kan ha egna ideer om moderna människor 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-31 18:37:14 följande:
    Det är ju det logiska att göra, att fundera vad jag skulle kunna förändra hos mig själv om ingen hade attraherats av mig.
    Eller att man försöker påverka andra sidan. 
    "Survival of the fittest" kan fungera på olika sätt. 
  • Anonym (Så?)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-31 17:32:37 följande:
    Survival of the fittest  = det naturliga urvalet.
    En spammande smurfs farfar får färre barn barns barn så det blir färre och färre med med 'smurf genen' i populationen.
    Samma gäller 'smurfan genen' som ger kvinnor preferens för smurfar.

Det finns lag i evolutionen som förbjuder sjukvård.

konkurreas ut
    Och då skulle man kunna kalla att det handlar om evolutionen när exempelvis en kvinna dör i ärftlig cancer. 

Cyniskt sätt att tänka ifall man tycker något hemskt är Be bara för evolution ska se ut på olika sätt. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?